eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)? › Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
    Subject: Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <a...@w...eu> <s56igk$ccf$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <1lqy2dzy7jben.10k7rzhmb5uwh$.dlg@40tude.net>
    <s56lu2$12m5$1@gioia.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s59d17$1cpj$1@gioia.aioe.org>
    <60788188$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <s5b87q$1lq6$1@gioia.aioe.org>
    <607fcdbd$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <607fe202$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <607feed8$0$538$65785112@news.neostrada.pl> <s5osk8$16a$1@gioia.aioe.org>
    From: Kviat
    Date: Wed, 21 Apr 2021 12:30:08 +0200

    > niby tępi fakenewsy, a powołuje się na nagranie ucięte pod tezę na
    > znanym portalu, który tak robi. Nie wiem jak było, bo jest słowo przeciw
    > słowu (nagranie ucięte), ale ponoć ta pani zaatakowała najpierw dziecko
    > tego pana, czy tak było, nie wiem, to wiem, tylko z wyjaśnień stron, bo
    > film na portalu taki pocięty wylądował. Nie bronię go, bo niepotrzebnie
    > kontratakował, ale jeśli by się to potwierdziło, to stroną atakującą
    > była osoba wierząca w to, że zwykłe bawełniane szmaty na twarzy chronią
    > przed wirusem kogokolwiek (poszukaj wypowiedzi dr Grzesiowskiego, który
> [...]

    I tak właśnie rodzą się fakenewsy.
    Nie wiem jak to było, ale ponoć ufo wylądowało i zaczęło strzelać
    laserami, czy tak było, nie wiem, to wiem tylko z wyjaśnień stron, bo
    film taki pocięty wylądował, ale jeśli by się to potwierdziło, to stroną
    atakującą byłoby ufo. Poszukaj wypowiedzi profesora, który twierdzi, że
    ufo istnieje i strzela do ludzi laserami.

    Dr Grzesiowski twierdzi, że:
    https://www.medexpress.pl/zbyt-dlugo-noszona-maseczk
    a-to-powazne-zagrozenie-dla-zdrowia/77248

    "Maski noszone przez osoby bezobjawowe muszą być traktowane jako element
    psychologiczny, niż jako ochrona medyczna. Maski bawełniane praktycznie
    nie zatrzymują wirusa. Zakładane przez osoby w kontaktach międzyludzkich
    zmniejszają ilość wydychanego aerozolu,
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    niemniej jednak nie są to maski filtrujące. Gdybyśmy przyjęli, że maski
    z filtrem HEPA dają 100 proc. ochrony, to maska z bawełny daje 1 proc.
    Maski mają swój czas użytkowania.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Jeśli będziemy oddychać przez maskę przez godzinę, to stanie się
    wilgotna, nasiąknie parą wodną i śliną, którą wydychamy. Maska powinna
    być wyprana w temperaturze 60 stopni , inaczej będzie stanowiła źródło
    zakażeń i dodatkowe zagrożenie.
    Maski powinny być noszone w miejscach publicznych.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Jeżdżenie w masce we własnym samochodzie, w którym nikogo nie ma, uważam
    za nadmierną, nieuzasadnioną ochronę. Oczywiście, jeśli ktoś ma
    profesjonalną maskę, to jej producent jasno określa czas użytkowania
    oraz sposób dekontaminacji. Maski jednorazowe powinny być wyrzucane po
    kilkunastu minutach noszenia.
    Problem polega na tym, że ludzie chodzą w nich przez 8-10 godzin. Takie
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    maski stanowią poważne zagrożenie dla zdrowia."

    Dr Grzesiowski twierdzi, że:
    https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedzie
    c,dr-pawel-grzesiowski-wyjasnia--jak-dlugo-mozna-nos
    ic-maseczke,artykul,79207568.html

    "Wirus przenosi się przede wszystkim drogą kropelkową. Musimy pamiętać,
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    że maska, która zasłania nos i usta, skutecznie chroni przed wniknięciem
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    wirusa.
    ~~~~~~
    Oczywiście dzieje się tak w przypadku maski filtrującej. Jeśli mamy
    osobę, która w naszym gabinecie przebywa w maseczce chirurgicznej, w jej
    oddechu jest emitowanych mniej cząstek wirusowych. Mając na sobie maskę
    filtrującą typu FFP2 i FFP3, jesteśmy zabezpieczeni przed zakażeniem."

    Maski są jak najbardziej elementem profilaktyki zakażeń COVID-19.
    ~~~~~~~~~~~~~
    Chodzi o to, żeby używać ich we właściwy sposób.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Maska musi być zdejmowana za troczki. Nie wolno jej zdejmować za cześć
    przednią. Maskę zdejmujemy, nie dotykając i nie trzepiąc jej częścią
    twarzową. Następnie odkładamy ją lub wyrzucamy (jeśli jest to maska
    jednorazowa).

    Jeśli chcemy ponownie założyć tę samą maskę, to musimy ją najpierw
    zdezynfekować. Maski wielorazowe można dezynfekować poprzez pranie.
    Maski FFP2 i FFP3 można dekontaminować chociażby promieniowaniem UV lub
    nadtlenkiem wodoru.
    Maska chroni pod warunkiem, że ją właściwie użytkujemy.
    ~~~~

    Dr hab. med. Tadeusz Zielonka
    https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedzie
    c,koronawirus--maseczki---najwieksze-bledy--mity--tl
    umaczy-pulmonolog,artykul,75213646.html

    "Wniosek jest właściwie oczywisty: to, czym przykrywamy twarz ma znaczenie.

    Tak, ale pamiętajmy: każde przykrycie twarzy zmniejszy
    rozprzestrzenianie cząstek emitowanych podczas kaszlu czy kataru. Bo,
    jak już mówiłem, głównym celem noszenia maseczek jest to, żeby osoba
    chora nie rozprzestrzeniała patogenu na innych. Tymczasem mam wrażenie,
    że część osób uważa, że nosi maseczki tkaninowe czy chirurgiczne, żeby
    chronić siebie."
    "Podobnie zachowywanie dystansu. Jeżeli np. rozmawiamy z kimś z
    odległości, mając dodatkowo założoną maseczkę, ryzyko zakażenia istotnie
    spada, bo maseczka chroni przez szerzeniem się na dużą odległość
    zainfekowanego aerozolu, a to co się wydostanie poza maseczkę, nie
    dotrze do nas dzięki zachowanej odległości. Stąd tak ważne jest, żeby te
    trzy elementy traktować razem."

    "Tak traktowana maseczka zamiast chronić, może stanowić zagrożenie.

    Tak. Jeśli trzymamy ją w brudzie, wilgoci, a potem zakładamy na jamę
    ustną, można sobie zaszkodzić.
    Niestety później malkontenci skutki takich zaniedbań nagłaśniają, mówiąc
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    o tym, że zdarzyły się zakażenia czy grzybice.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Jeśli ktoś trzymałby w ciepłym i wilgotnym miejscu jedzenie, to ono
    również zapleśnieje. Materiał przechowywany w takich warunkach też może
    pokryć się pleśnią, która potem może być wdychana do płuc.

    "To nie koniec mitów związanych z maseczkami. W sieci można natknąć się
    na twierdzenie, że ich noszenie prowadzi do niedotlenienia i osłabia
    wydolność organizmu. Badania przeczą tym doniesieniom...

    Tak, mit ten został obalony. Doświadczenia wykazały bowiem, że podczas
    noszenia maseczki nie dochodzi do spadku utlenowania krwi."

    "Musimy więc wiedzieć i rozumieć, po co maseczki nosimy.

    Trzeba orientować się, na ile chronimy siebie, na ile innych, a nie
    tylko pilnować, czy spełniamy wymóg prawny, żeby nie mieć kłopotów.
    Muszę zdawać sobie sprawę z tego, że noszę maseczkę, żeby ktoś mojego
    braku osłony nie przypłacił życiem.

    Tu trzeba myślenia w kategoriach wspólnoty. Tak, robię coś z myślą o
    innych. Nie postrzegam noszenia niewygodnej maseczki jako zamachu na
    moją wolność. Bo przecież jej granicą jest szkoda, jaką wyrządzę swoim
    działaniem drugiemu człowiekowi. A właśnie niezałożenie maseczki jest
    takim zachowaniem. Tobie będzie lżej, ale ktoś inny zapłaci za twoją
    wygodę życiem. Co jest ważniejsze? Wolność jest ogromnie ważną
    wartością, dopóki życiem nie płacą za nią inni."

    Pozdrawiam
    Piotr