eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)? › Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
  • Data: 2021-04-22 10:04:09
    Temat: Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > tak, bo jak jest coś bardzo niewygodne, ludzie będą robić to źle, bo
    > będą robić, tak by było jak najmniej uciążliwe.

    To ma być argument?
    I dlatego maski są nieskuteczne i szkodzą zdrowiu, bo są niewygodne?
    To żaden argument - wiele rzeczy niewygodnych ludzie robią dobrze.

    > Noszenie maski długo, niezależnie czy będziesz zmieniał czy nie jest
    > niezdrowe.

    Jest jakiś nakaz noszenia długo tej samej maski?

    > Jeśli zmieniasz jest ta zaleta, że przynajmniej jeden z
    > czynników eliminujesz.

    Czyli twierdzisz, że prawidłowo noszona właściwa maska szkodzi zdrowiu?
    Nawet "twój" dr. Grzesiowski tak nie twierdzi, więc powielasz fakenewsy.

    > no patrz, a nielegalne przepisy mówią co innego.

    To argument żeby zmienić przepisy, a nie że maski są nieskuteczne.

    > no więc tam gdzie trzeba, czyli przy kontaktach z chorymi, zapewne
    > ludzie noszą.

    Skąd masz pewność, że w sklepie nie masz kontaktu z osobami chorymi?

    > można, jeśli robisz to rzadko, możesz do tego się przygotować i jest to
    > w ściśle określonych warunkach, np w domu chorego.

    Mieszkasz w sklepie? Ile czasu wymaga takie przygotowanie, że nie da się
    tego zrobić przed wejściem do sklepu?
    Co przeszkadza zaplanować ilość właściwych maseczek, jeżeli planujesz
    kilkugodzinne pchanie sklepowego wózka?
    Prawidłowe nałożenie to jakaś procedura nie do ogarnięcia dla normalnego
    człowieka i wymaga wielomiesięcznych treningów jak przed lotem na Marsa?

    > no i? Na tej zasadzie, ponieważ są tacy, co kradną, tzn wszystkich
    > należy ukarać za kradzież?

    Pisałeś, że przy kontaktach z chorymi trzeba nosić maskę, nie spodobał
    ci się fakt, że chorzy też robią zakupy w sklepach.
    Gdzie tu kara?
    To albo trzeba nosić przy kontaktach z chorymi, albo nie trzeba.
    Zdecyduj się.

    > no i? co to ma do rzeczy?

    To, że w warunkach życiowych da się założyć prawidłowo właściwą maseczkę.

    > na poprawne noszenie masek przez ludzi nie masz.

    Ja nie. Dlatego płacę podatki żeby właściwe służby to wyegzekwowały od
    innych.

    > Musisz się z tym
    > pogodzić. Troszkę brakuje ci zrozumienia zachowań społecznych.

    Nie muszę. Nie muszę się godzić na to, żeby jakiś typ mi smarkał na kark
    w kolejce do kasy w sklepie tylko dlatego, bo mu w masce niewygodnie.
    Jak mieszkasz z ludźmi, to musisz się zgodzić na pewne niewygody.
    Trochę brakuje ci zrozumienia zachowań społecznych.

    > a skąd wiesz, że dostał mandat?

    Może z komunikatu, który zamieściła policja?

    > A czemu ma się tłumaczyć każdej napotkanej osobie?

    Bo nie miał maseczki tam, gdzie powinien mieć.

    Ale trochę racji masz - obsługa sklepu dała dupy, że go wpuściła, a
    kobieta powinna wezwać policję, żeby typ wytłumaczył policjantowi
    dlaczego może zostawiać swoje wydzieliny na jej karku.

    To nijak nie usprawiedliwia reakcji tego typa.

    > Tak jesteśmy, tylko nie przez brak masek, a przez lockdown służby
    > zdrowia. Jak się ludzi nie leczy, to ludzie umierają.

    Jakby ludzie nosili maseczki w sklepach i nie zostawiali wydzielin na
    karkach innych stojących w klejce, to może mieliby mniej roboty i mniej
    ludzi by umierało.

    > Bo? Bo Ty tak chcesz? Mały Hitlerek się w Tobie obudził, co chce mówić
    > jak inni mają żyć i co robić?

    Serio? Uważasz, że mieszkając z innymi ludźmi wolno ci robić wszystko na
    co masz ochotę?
    Srajmy ludziom na wycieraczki, nie będzie nam jakiś mały Hitlerek mówił
    jak mamy żyć i co robić.

    Pozdrawiam
    Piotr