  • 1. Data: 2024-07-02 08:52:19
    Temat: Przeszukiwanie baz i netu
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Jeśli ktoś zna moje imię, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania,
    zameldowania to jakie informacje może znaleźć o mnie w internecie?

    Pytam tylko o internet, bo jak ktoś gdzieś pracuje i ma jakieś rejestry
    czy bazy to wiadomo.

  • 2. Data: 2024-07-02 09:42:09
    Temat: Re: Przeszukiwanie baz i netu
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 02.07.2024 o 08:52, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > zameldowania to jakie informacje może znaleźć o mnie w internecie?
    >
    > Pytam tylko o internet, bo jak ktoś gdzieś pracuje i ma jakieś rejestry

    Jeśli nic nie wstawiałaś w internet, ani nikt nic o Tobie po
    przyjacielsku nie wstawił, to nie znajdą o Tobie w internecie nic.

    Prawda jest taka, że teraz jest tendencja trzymania danych na serwerach,
    w chmurach, ale jeśli są dobrze zabezpieczone, to wyszukiwarki nie
    indexują tych danych i kto inny nie może ich znaleźć.
    Inna kwestia jest taka, że sam rząd udostępnia przez internet różne bazy
    d domenie gov.pl i są dostępne bez rejestracji, bez logowania.
    Przeciętnego obywatela nie ma w tych bazach.

  • 3. Data: 2024-07-02 11:17:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-02, Monika Głowacka <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zameldowania to jakie informacje może znaleźć o mnie w internecie?
    >
    > Pytam tylko o internet, bo jak ktoś gdzieś pracuje i ma jakieś rejestry

    Tych informacji nie ma normalnie w Internecie, a jeśli są to albo to
    Twoja własna zasługa, albo Twoich znajomych/wrogów, albo jakiejś firmy,
    którą to może wiele kosztować jeśli się zechcesz dobrać im do tyłka.

    Generalnie są to wrażliwe dane osobowe. Nie powinny być one publiczne.
    Ich upublicznienie w szczególnych sytuacjach może skutkować
    odpowiedzilanością prawną.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2024-07-02 17:06:33
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

> [...]
    >
    > Generalnie są to wrażliwe dane osobowe. Nie powinny być one publiczne.
    > Ich upublicznienie w szczególnych sytuacjach może skutkować

    No jak?
    rar.ms.gov.pl

    Całe serwery danych osobowych wrażliwych dostępne bez logowania!
    I jeszcze wiele innych, których linków nie chce mi się tu podawać!

  • 5. Data: 2024-07-02 17:08:20
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2024-07-02 o 09:42, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    > Przeciętnego obywatela nie ma w tych bazach.

    Tu akurat masz rację:
    rps.ms.gov.pl/pl-PL/Public

  • 6. Data: 2024-07-02 17:49:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Jul 2024 17:08:20 +0200, Henryk Hajdan wrote:
    > Tu akurat masz rację:
    > rps.ms.gov.pl/pl-PL/Public

    No ale to są nieprzeciętni.
    I peselu nie ma.

    Swoją drogą, w tym publicznym,
    "najgroźniejszych sprawcach przestępstw na tle seksualnym. Są to
    przede wszystkim dane osób, które dopuściły się gwałtów na dzieciach i
    gwałtów popełnionych ze szczególnym okrucieństwem"

    -zdjęcia jakies aktualne, czy często sprzed lat/z czasów wyroku?

    -dużo kobiet widzę ... tez tak gwałcą?

    -taki np z rocznika 1953 i "nie przebywa na wolności" ... ma 71 lat -
    odbiło na starość, złapali dopiero na starość, czy to z Gostynina?

    hm, tak jakby odbiło, bo wyrok z 2020, w areszcie od 2018, a czyn
    jakby z 2016 - wtedy miał 63 lata ... niby jeszcze "w sile wieku" ...

    J.

  • 7. Data: 2024-07-02 18:02:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.07.2024 o 08:52, Monika Głowacka pisze:
    > Jeśli ktoś zna moje imię, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania,
    > zameldowania to jakie informacje może znaleźć o mnie w internecie?

    Czy masz mieszkanie na kredyt, jeśli tak to z kim, czy masz własną
    działalność, być może czy miałaś sprawę w sądzie i jaki był wyrok przy
    odrobinie samozaparcia. To z tych "państwowych".

    Prywatnie to generalnie zależy jak bardzo komuś zależy. Jak komuś zależy
    i wrzucałaś jakieś info o sobie, to dotrze do twoich profili
    społecznościowych, a stamtąd to już zależy od tego co robisz zawodowo i
    co w sieci wrzucasz prywatnie. Jak komuś mocno zależy to można wiele
    wyciągnąć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2024-07-03 01:56:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-02, Henryk Hajdan <h...@g...com> wrote:

    > No jak?
    > rar.ms.gov.pl
    >
    > Całe serwery danych osobowych wrażliwych dostępne bez logowania!

    Daj przykład, bo jakos nie mogę się wstrzelić. Ma być imie, nazwisko,
    pesel, adres zamieszkania.

    > I jeszcze wiele innych, których linków nie chce mi się tu podawać!

    Znam jedną taka bazę gdzie dość łatwo (mozna było?) dojśc metoda prób i
    błędów, a wtedy jest OIDP dostepny nawet pesel. Nie wykluczam, że jest
    tego więcej. Z tym, że dotyczy to pewnych grup osób, nie każdego
    obywatela.

    --
    Marcin