  • 1. Data: 2024-07-02 16:08:55
    Temat: reparacje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Tusk mówi, że Polska zrzekła się reparacji wojennych wobec Niemiec.
    Duda mówi, że się nie zgadza.

    O ile się orientuję, to dwa czy trzy razy się
    zrzekliśmy/potwierdziliśmy, ze więcej się nie należy.

    W 1953, w 1975, i w 1990-92.

    Coś PiS wygrzebał przez 8 lat rządów ?

    J.

  • 2. Data: 2024-07-02 19:48:03
    Temat: Re: reparacje
    Od: n...@o...pl

    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Duda mówi, że się nie zgadza.
    >
    > O ile się orientuję, to dwa czy trzy razy się
    > zrzekliśmy/potwierdziliśmy, ze więcej się nie należy.

    "Być może podpisałam". Pokrętne tłumaczenie Fotygi ws. reparacji

    Anna Fotyga, była minister spraw zagranicznych w rządzie Prawa i
    Sprawiedliwości, nie była w stanie wytłumaczyć, dlaczego jej podpis znajduje
    się pod pismem o zrzeczeniu się reparacji od Niemiec. - Być może mi ktoś to
    podłożył - mówi europosłanka."

    Problem tylko taki, że Polska w przeszłości zrzekła się tych reparacji. W 2006
    roku Anna Fotyga, jako minister spraw zagranicznych w rządzie PiS, w odpowiedzi
    na poselską interpelację stwierdziła, że "rząd polski wielokrotnie stwierdzał,
    że problem realizacji uprawnień reparacyjnych Polski od Niemiec jest
    zamknięty", a fakt zrzeczenia się reparacji "nie pozostawia wątpliwości".

  • 3. Data: 2024-07-03 01:11:18
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-07-02 o 16:08, J.F pisze:

    > Tusk mówi, że Polska zrzekła się reparacji wojennych wobec Niemiec.
    > Duda mówi, że się nie zgadza.

    Pisy od 17 lat odgrzewają tego kotleta.