  • 1. Data: 2024-07-02 14:11:07
    Temat: ustawienie przetargu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.money.pl/gospodarka/chcial-ustawic-przet
    arg-publiczny-zazadal-i-przyjal-150-tys-zl-lapowki-7
    040120374430528a.html

    "Policja zatrzymała na gorącym uczynku 47-letniego gdańszczanina,
    który za 150 tys. zł łapówki obiecał nie podbijać ceny podczas
    licytacji miejskiej nieruchomości w Gdyni. W wyniku zmowy gdyński
    urząd miasta straciłby 800 tys. zł.

    Mężczyzna zażądał 150 tys. złotych łapówki od innego z
    zainteresowanych w zamian za odstąpienie od podbijania ceny na
    licytacji nieruchomości, zaniżając tym samym ostateczną kwotę, za
    którą nieruchomość zostałaby sprzedana. W wyniku zmowy Urząd Miasta
    Gdyni narażony był na straty w kwocie nawet 800 tysięcy złotych -

    Żądający łapówki wykorzystał to, że drugi oferent był zdeterminowany,
    by kupić działkę w ramach przetargu, ponieważ stanowiła ona jedyną
    drogę dojazdową do realizowanej przez niego inwestycji o wartości
    ponad 15 milionów złotych."

    Hm ... prywatna inicjatywa jakby
    -jest na to paragraf ?
    -dzielna policja zadziałała i teraz ... UM dostanie 800 tys zl więcej,
    czy wcale nie?

    -to jeden oferent, a co z resztą? Tylko jeden wpadł na taki pomysł?

    -a może zagrac va bank, pozwolić zalicytować wysoko, i zostawić z
    rachunkiem do zapłacenia ...

    -taki poważny inwestor i znalazł sobie działke bez dojazdu?

    -a w ogóle ma jakiegoś innego trybu na takie przypadki?
    Chocby miasto nie powinno zadbać o dojazd do działek?

    Bo powiedzmy, ze ktos inny by jednak kupił i ogrodził ...

    J.

  • 2. Data: 2024-07-02 21:17:21
    Temat: Re: ustawienie przetargu
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.07.2024 o 14:11, J.F pisze:
> [...]
    > który za 150 tys. zł łapówki obiecał nie podbijać ceny podczas
    > licytacji miejskiej nieruchomości w Gdyni. W wyniku zmowy gdyński

    I w ten sposób pozbył się konkurenta bez konieczności płacenia mu
    150.000 zł :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-07-02 22:05:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > I w ten sposób pozbył się konkurenta bez konieczności płacenia mu
    > 150.000 zł :-)

    To się płaci z góry.

    Robert

  • 4. Data: 2024-07-02 23:03:48
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

> [...]

    Dowiedz się czy przetarg będzie powtórzony i o jaką działkę chodzi ;)

    > I w ten sposób pozbył się konkurenta bez konieczności płacenia mu
    > 150.000 zł :-)

    A miasto i tak 800 tys. w plecy :)

  • 5. Data: 2024-07-02 23:39:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.07.2024 o 23:03, n...@o...pl pisze:
    > Dowiedz się czy przetarg będzie powtórzony i o jaką działkę chodzi ?

    Pewnie wystarczyłoby sprawdzić, który przetarg odwołali.

    > A miasto i tak 800 tys. w plecy ?

    Tylko pytanie, jak to ktoś ustalił. U nas kilka lat temu miasto
    sprzedawało kawałek ulicy. Kiedyś to był "koniec świata", ale z czasem
    po obydwu stronach powstał duży zakład. No i ta ulica środkiem strasznie
    mu bruździła. Działka tak na oko pewnie ze 200 x 5 metrów. I tak było
    wiadomo, ze nabywca może być tylko jeden. Ale wystartował drugi gość,
    który był też przedsiębiorcą i chciał zrobić temu pierwszemu na złość.
    Ostatecznie wylicytowali 6 mln złotych, a to było dość dawno.
    Doprowadziło to do upadku tej firmy i wykupiła ja jakaś zagraniczna
    firma. Działają jeszcze, ale tak sobie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2024-07-03 10:49:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Jul 2024 21:17:21 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > I w ten sposób pozbył się konkurenta bez konieczności płacenia mu
    > 150.000 zł :-)

    Tak jest.
    Ale jak wy teraz uzasadnicie narażenie UM na stratę ?:-)

    Trzeba będzie wypuscic, przeprosic, odszkodowanie wypłacic ... wyjdzie
    na to, ze pozbył się konkurenta na nasz, podatników, koszt.

    J.

  • 7. Data: 2024-07-03 10:52:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Jul 2024 23:39:34 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Pewnie wystarczyłoby sprawdzić, który przetarg odwołali.

    > Tylko pytanie, jak to ktoś ustalił.

    KolegĂłw sie spytaj.
    Postawili takie zarzuty, to chyba musieli jakoś ustalić :-P

    KolegĂłw kulsonĂłw ?

> [...]
    > po obydwu stronach powstał duży zakład. No i ta ulica środkiem strasznie
    > mu bruździła. Działka tak na oko pewnie ze 200 x 5 metrów. I tak było

    Bywa.

> [...]
    > Ostatecznie wylicytowali 6 mln złotych, a to było dość dawno.
    > Doprowadziło to do upadku tej firmy i wykupiła ja jakaś zagraniczna

    Ale miasto swoje zarobiło.

    A mógł sie wycofać w porę, i może ten drugi by zbanktrutował :-)

    J.