eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)? › Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
  • Data: 2021-04-22 14:53:42
    Temat: Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.04.2021 o 14:19, Kviat napisał:

    > Są nieskuteczne, bo są niewygodne?
    > Tak właśnie powstają fakeniusy.
    > Sporo ludzi nie pomyśli, że nienoszenie maski "bo niewygodnie" jest
    > nieskuteczne, lecz, że maski są nieskuteczne - co jest oczywistą nieprawdą.
    > A potem chodzą i powtarzają, że "maski są nieskuteczne"...
    >
    > Maski są skuteczne, więc nie opowiadaj bajek.
    > https://www.rp.pl/Covid-19/308279879-Czy-maseczki-sa
    -skuteczne-Czy-moga-nam-zaszkodzic.html

    tak jedno, jedyna badanie, które wyszło jako tako i to przy udziale
    personelu medycznego

    https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/docum
    ents/covid-19-face-masks-community-first-update.pdf

    Wyniki mówią same za siebie. Podobny dokument rok temu był powodem, aby
    nie zalecać noszenia masek, bo jak widać, skuteczność jest low, albo
    very low, aż jedno badanie ma zaledwie moderate.

    > "Jak zapewnia Michele Guimon z francuskiego Narodowego Instytutu Badań i
    > Bezpieczeństwa (INRS), "bariera ochronna maseczki chirurgicznej jest
    > wystarczająca, aby zapobiec przedostawaniu się do środowiska kropelek
    > uwalnianych podczas kaszlu czy kichania, oraz chroni użytkownika przed
    > kropelkami wydzielanymi przez innych ludzi".

    Tylko, co za idiota kicha w maskę. Każdy rozsądny człowiek na kichanie
    maskę zdejmie, żeby nie chodzić potem w ufajdanej. Normalnie, sięgnął by
    zapewne po chusteczkę, lecz zdejmując, zająć mu to może tyle czasu, że
    już nie zdąży. Więc wymyślanie nierealnych schematów postępowania jest
    zabawne.

> [...]
    > mogą filtrować do 99% aerozoli o przekroju 0,6 um. Jednak amerykańscy
    > naukowcy, po przeprowadzeniu badań wśród 2371 pracowników medycznych, są
    > zdania, że typowa maseczka chirurgiczna zapewnia w przypadku infekcji
    > dróg oddechowych przenoszonej głównie przez makrokropelki ochronę
    > porównywalną z maseczką profesjonalną."

    > "Nawet noszona przez kilka godzin non stop maseczka nie może wywołać
    > poważnego niedotlenienia. ,,Maseczki chirurgiczne i FFP2 są używane od
    > dziesięcioleci w szpitalach, i  nigdy nie zgłoszono przypadku
    > niedotlenienia", mówią francuscy badacze.

    https://headachejournal.onlinelibrary.wiley.com/doi/
    full/10.1111/head.13811

    > Podczas upału, dużej wilgotności czy wysiłku fizycznego maseczka ??z
    > pewnością może wywołać dyskomfort i zadyszkę, ale skutki nie są poważne.
    > Ryzyko niedotlenienia istnieje tylko  u dzieci poniżej 2 roku życia
    > ryzyko."
    >
    > Zadziwiające jak ci lekarze masowo zapadają na zdrowiu przez noszenie
    > maseczek.

    zapadają tak samo, jak inni, tylko każdy ma inne "choroby zawodowe". Po
    prostu wybiera się mniejsze zło, tak jak w przypadku lakiernika.

    > Nie opowiadaj bajek.
    > Nie ma nakazu noszenia długo tej samej maseczki.

    powtórzę raz jeszcze: czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją
    najmocniejszą stroną.

    > Nie masz tej pewności.
    > Czytanie ze zrozumieniem szkodzi?
    > Więc zapytam inaczej: masz pewność, że w sklepie są sami zdrowi?

    no to zrozum, że pewności nigdy nie masz zawsze coś ryzykujesz. Oceń
    sobie ryzyko i się odpowiednio zabezpieczaj. Nie widziałem, żeby ludzie
    chodzili nagminnie w kaskach po ulicy, a przecież komuś coś z okna też
    może wypaść.

    > No dramat normalnie... trzeba założyć i zdjąć maseczkę...
    > Ale rozumiem, że dla sporej części społeczeństwa to może być zbyt trudna
    > czynność do wykonania, w końcu nie bez przyczyny pis doszedł do władzy.

    co za różnica, PiS, czy PO, oni się nie różnią, poza tym, że PiS
    zachowuje się "mniej elegancko", ale tak samo to partie o
    zamordystycznych zapędach. Przecież ustawa inwigilacyjna uchwalona przez
    PiS przy sprzeciwie PO, była opracowana przez ministerstwo za rządów PO.

    > Wystarczy przez chwilę pomyśleć
    > - noszenie maski ogranicza chuchanie na kark wydzielinami, czyli
    > zmniejsza się ryzyko zakażenia
    > - noszenie maski ogranicza chuchanie wydzielinami na towary na półkach,
    > które potem dotykasz, czyli zmniejsza się ryzyko zakażenia
    > - nie każdy sklep jest duży, a w tych dużych i tak są kolejki do kas

    tak, tylko badania mówią co innego, gdzie się zarażasz, jakie jest
    p-stwo zarażenia w różnych miejscach i jest wyraźnie podane, trzeba w
    bliskiej odległości przebywać blisko kilkanaście minut z osobą chorą.
    Inne przypadki to p-stwo równe zero (co nie oznacza p-stwa zdarzenia
    niemożliwego)

    > Bla bla bla.
    > https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedzie
    c,amerykanscy-naukowcy-wytypowali-miejsca--gdzie-naj
    latwiej-o-infekcje-koronawirusem,artykul,29255629.ht
    ml

    > "Wytypowaliśmy około 10 proc. najbardziej uczęszczanych miejsc, które
    > stanowią źródło ponad 80 proc. wszystkich infekcji. Są to zatłoczone,
    > zamknięte przestrzenie, gdzie ludzie przebywają przez dłuższy okres
    > czasu - dodał.
    > Prawdopodobieństwo infekcji było najwyższe w sklepach spożywczych,
    > siłowniach, restauracjach, kawiarniach, gabinetach lekarskich, hotelach
    > oraz kościołach."

    "wykorzystując dane o lokalizacji telefonów, dostarczone przez aplikację
    do modelowania rozwoju epidemii COVID-19 - SafeGraph"

    a teraz sobie pomyśl, że jak ktoś był we wszystkich tych miejscach, w
    jednym się zaraził, wprowadzono wszystkie. To jest informacja, gdzie
    bywały osoby, które się zakaziły, nie jest to jednoznaczne z tym, że tam
    się właśnie zarazili, tylko, że tam między innymi byli.

    > No przecież noszenie masek ma naukowe podstawy.
    > Lekarze noszą maski żeby śmieszniej wyglądać?

    nie, noszą je podczas operacji np, aby nie napluć na ranę tudzież, żeby
    samemu nie mieć twarzy spryskanej jakąś wydzieliną podczas operacji.
    Inne maski też noszą, ale mając do tego pozostałe elementy ochronne, a
    nie tylko jeden i nie są to wtedy maski chirurgiczne.

    --
    http://zrzeda.pl