    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Date: Mon, 19 Jun 2023 23:53:57 GMT

    On 2023-06-19, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Krótki regulamin oczywiście nie jest panaceum na wszelkie spory, ale
    > długi tym bardziej. Z reguły długi jasno precyzuje to, co jest dla
    > przygotowującego istotne. Potem konsument składa reklamację i okazuje
    > się, że owszem, ale jednak nie bo cośtam stoi w regulaminie. Jakby był
    > krótszy i by nie stało to już nie byłoby oczywiste kto ma rację.

    Zwykle zwyczajnie szkoda czasu, życia i nerwów. Nazwij to zarządzaniem
    ryzykiem i własnymi zasobami.

    > Co Ci da reputacja jak masz szczególne potrzeby. Dajmy na to jesteś
    > niepełnosprawnym. Albo korzystasz z serwisu internetowego i nie masz
    > emaila. Takie ... ludzie niekiedy mają tylko fb. Właściwie każdy ma
    > takie szczególne potrzeby tylko niekoniecznie zdaje sobie z tego sprawę
    > aż się coś relewantnego nie wydarzy.

    To są skrajności, na które się nic nie poradzi. Wiekszość jednak nie ma
    takich potrzeb czy ograniczeń, a jak już się wydarzy to sorry, nie wiem
    co mogłoby mnie skłonic abym tego regulaminu pkp nie zaakceptował. Moze
    podaj jakiś konkretny przykład.

    > To przecież nadal będziesz miał spór, który możesz przegrać jak w
    > regulaminie stoi coś innego niż nam się wydaje, że powinno stać.

    PayPal czy MC mają własne umowy płatnicze ze sprzedawcami. Jak mi PP/MC
    zwróci pieniądze z konta sprzedawcy to PP/MC będzie miał z nim spór a
    nie ja. Pomijam już fakt jak bardzo zniechęcająco działa na nieuczciwych
    sprzedawców wchodzenie w spór z takimi operatorami. To nie są jakieś tam
    firemki-krzaki, a molochy z armią prawników. Z MC czy innymi CC nie mam
    bezpośrednio doświadczenia bo procedury są dłuższe a i nie miałem
    potrzeby, ale za pośrednicwem PP przerobiłem do kupy pewnie z kilka
    tuzinów dysput tranzakcyjnych i zawsze moje było na wierzchu. Oczywiście
    musisz miec też rację w danym sporze :) choć znam też przypadki, gdzie
    PP wręcz slepo przyznawał racje kupującym, ale że znam z drugiej ręki to
    nie wiem ile w tym prawdy.

    > No to właśnie dlatego pisałem po co mi w ogóle ten pociąg, czyli czemu
    > się jednak godzę. Ale to ja się godziłem jak potrzebowałem a teraz to ja
    > chcę skorzystać z tego na co się godziłem.

    I tu wracamy do tego całego zarządzania czasem/ryzykiem. MZ nie warto.
    Możesz poinformowac UOKiK, ale dalej bym w to nie brnął. No chyba, żeś
    emeryt, który ma takie hobby.

> [...]
    > akceptacji nowego regulaminu. Nie wiem jak to się stało, że udało mi się
    > zakupić w tym serwisie bilet kiedy, według obecnie publikowanych
    > informacji w tym serwisie, nowy regulamin już obowiązywał a z wymogu
    > akceptacji teraz wynika, że jeszcze tego nie zrobiłem. Wydaje mi się, że
    > nie mają państwo podstaw odmawiać mi korzystania na podstawie regulaminu
    > jaki obowiązywał w momencie zakupu biletu. ..."
    >
    > Myślałem, że trochę bardziej prawnie tutaj podyskutujemy. Jest spora
    > szansa, że ja wcale nie mam racji. Ale może mam, więc ...

    MZ masz rację, ale nie masz możliwości osiągniecia rozwiązania, które
    dla wiekszości osób byłoby akceptowalne w sensie praktycznym. To, że ma
    się prawnie rację nie oznacza, że walka ma praktyczny sens.

    --
    Marcin