  • Data: 2023-06-23 02:13:28
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To jest naprawdę trudne do uwierzenia. Podejrzewam, że albo to
    > bezpieczeństwo było mocno niekompetentne, albo wciskali Ci kit. Znikają
    > pieniądze z banku i bank nie wie jak? To nie jest sprawa dla jakiegos
    > nadzoru bankowego?

    Głównym celem Nadzoru Bankowego w Polsce, sprawowanego przez Komisję
    Nadzoru Finansowego (KNF), jest zapewnienie stabilności i bezpieczeństwa
    sektora bankowego oraz ochrona interesów konsumentów usług finansowych.
    Nadzór działa na następujących "płaszczyznach":

    Stabilność systemu finansowego - Nadzór Bankowy ma za zadanie
    zapobieganie i minimalizowanie ryzyka wystąpienia zakłóceń w
    działalności banków oraz kryzysów finansowych. Monitoruje płynność,
    kapitałowość i zdolność do wytrzymywania stresu banków w celu
    zapewnienia stabilności całego systemu finansowego.

    Ochrona depozytów - Nadzór Bankowy ma za zadanie zapewnić ochronę
    depozytów zgromadzonych w bankach. W przypadku niewypłacalności banku,
    system gwarantowania depozytów, zarządzany przez Bankowy Fundusz
    Gwarancyjny, chroni środki zgromadzone na rachunkach bankowych klientów
    do określonej kwoty.

    Ochrona interesów konsumentów - Nadzór Bankowy ma za zadanie zapewnić,
    że banki przestrzegają przepisów dotyczących ochrony konsumentów i
    prowadzenia uczciwych praktyk rynkowych. Monitoruje reklamacje i skargi
    konsumentów oraz wprowadza regulacje, które chronią klientów banków
    przed nieuczciwymi praktykami.

    Regulacja i nadzór nad bankami - Nadzór Bankowy jest odpowiedzialny za
    tworzenie i egzekwowanie przepisów regulujących działalność banków.
    Zapewnia, że banki działają zgodnie z prawem i spełniają wymagane
    standardy kapitałowe, raportowe oraz zarządzania ryzykiem.

    Nadzór nad ryzykiem - Nadzór Bankowy monitoruje i ocenia ryzyko, z
    którym banki mogą się spotkać, takie jak ryzyko kredytowe, ryzyko
    rynkowe, ryzyko operacyjne itp. Wymaga od banków wprowadzania
    odpowiednich procedur i kontroli w celu zarządzania tymi ryzykami.

    Wszystkie te cele mają na celu zapewnienie stabilności, zaufania i
    bezpieczeństwa w sektorze bankowym oraz ochronę interesów klientów i
    całego systemu finansowego w Polsce. Natomiast pojedynczy klient i jego
    20 zł nie stanowi przedmiotu zainteresowania KNF. Natomiast temat był
    dość ciekawy i kilka osób się zaangażowało w to, by wyjaśnić o co chodzi.

    > To inna sprawa. Mi chodzi o to, ze nie ma wymogu nadzoru/autoryzacji
    > MC/Visa etc. dla kazdej tranzakcji.

    Ależ ten wymóg został zrealizowany. Po prostu w owym czasie nie
    wiedziałem, ze istnieje taka możliwość, że w ciężar zastrzeżonej karty
    można wysyłać obciążenia. I tu nie chodziło o powiedzmy zabezpieczenie
    interesów sprzedawców, którzy obciążenie wysłali, bo to ze dwa lata
    trwało, zanim się zorientowałem. Natomiast bezwzględnie moją winą było
    nieprzeczytanie tego regulaminu dokładnie. Rzecz byłą w tym, że tam było
    zapewnienie, że nie obciążą karty.

    Od czasu do czasu mamy takie sprawy, że ktoś podaje dane karty
    płatniczej, które maj ą być rzekomo tylko potwierdzeniem pełnoletniości
    i na pewno nie zostanie ona obciążona. tylko później przykładowo w grze
    jest opcja zakupu za pieniądze czegoś tam i z automatu obciążana jest ta
    karta. Zdarza się, że terminal do gier jest już u kolejnej osoby , ale
    należnościami jest obciążana podana w chwili instalacji karta.

    Generalnie warto od czasu do czasu przeanalizować, czy w karcie lub
    rachunku nie masz "dziwnych" obciążeń.

    --
    (~) Robert Tomasik