  • Data: 2023-06-22 01:11:15
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-06-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie znam sie, ale brzmi dosc egzotycznie.
    > Zrobili cały system rozliczania kart, a można przez jakis rachunek?

    To nie brzmi aż tak egzotycznie jak się zastanowić. W przypadku banku
    rachunek jest powiązany z kartą. To, że kartę zastrzeżesz nie oznacza,
    że rachunek faktycznie zniknie. Owszem, nie będziesz go widział pod
    bankowością internetową, ale on tam będzie bo przecież różne tranzakcje
    mają jakis-tam czas gdzie mogą wystapic. Jakbyś miał ot tak sobie znikac
    to co, kupujesz coś na karte, zastrzegasz i nie ma problemu z
    płatnosciami?

    > W dodatku ... firma zagraniczna jak pisałeś, moze nawet nie unijna ...
    > to nie wiem, czy ma taką możliwość obciążenia rachunku.
    > Ale jak widać sie udało.
    >
    > Tylko czy przy nowej karcie bank nie powinien i nowego rachunku
    > założyć?

    Pewnie załozyła. Trzeba by mieć wgląd w umowy np. pomiedzy bankiem a
    operatorem karty. Wcale bym sie nie zdziwił, gdyby istniał jakiś
    mechanizm zabezpieczający równiez sprzedawców. W końcu odnawialne lub
    rekurencyjne płatnosci są powszechne i mogą dotyczyć powaznych
    monetarnie zobowiązań. To, szczególnie przy zastrzeżeniu karty, bo jest
    to operacja, której sprzedawca nie ma jak przewidzieć. Podejrzewam, że
    właśnie takie coś mogło wystąpić w przypadku Roberta. Zobowiązał się
    umownie do płatności, zastrzegł kartę, sprzedawca oprotestował w banku
    lub u operatora, przyznano sprzedawcy rację. Dziwi mnie tylko, że nie
    poinformowano go całym tym procesie, ale brak transparentnosci jest
    niestety u wielu normą.

    > Mam pewne wątpliwości.
    > Tzn w sytuacji, jak karta z polskiego banku jest wsadzana do polskiego
    > terminala. Albo w internecie rozliczana przez polski system płatnosci.
    >
    > Bo zagraniczna firma, to raczej przez jakąś zagraniczną organizację
    > sie rozlicza.

    Nie wiem jak to się odbywa ale MZ istnieje bardzo duża swoboda działań
    po stronie i sprzedawcy i ewentualnych pośredników w stylu paypal,
    polcard, amazon, alipay etc. Czego jestem pewny to że operator karty
    (MC/Visa/Amex) nie weryfikuje (pośredniczy) każdej tranzakcji. Jest
    pewnie o niej informowany (po jakimś czasie). Oznacza to, że idzie to
    lokalną infrastrukturą a nie operatora karty.

    Nb. te wszystkie rekurencje to tez nie na poziomie operatora karty.

    --
    Marcin