  • 1. Data: 2024-06-30 14:33:32
    Temat: Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.06.2024 o 05:57, A. Filip pisze:
    > Kiedy odważne ABW każe także google zablokować zapytania o nczas.com i
    > rt.com? Precedens do wykorzystania jest jak w mordę strzelił.

    W Polsce nie ma prawa precedensowego. Co więcej wyrok francuskiego sądu,
    by mógł być wyrokiem w Polsce musi zostać uznany przez polski sąd. W
    dodatku, by go respektowało Google, to jeszcze przez sąd Amerykański.
    Nie mówię, że to jest niemożliwe, tym nie mniej nie jest to prosta
    procedura.

    Po drugie jest masa różnych serwerów DNS. Ja przykładowo nigdy nie
    miałem zakłócanego dostępu do nczas.com oraz rt.com i mam go w chwili
    pisania niniejszego posta. Nie jest to wynik jakiś szczególnie
    skomplikowanych zabiegów z mojej strony, a korzystania z DNS
    wycinającego reklamy. Niespecjalnie mnie interesują tamte treści i w
    sumie zaglądałem tam poprzednio, jak gdzieś tu w którymś wątku powstały
    żale, że zablokowano. Ale może i ktoś ma zablokowane.

    Google nie jest jedyną słuszną wyszukiwarką, a ostatnio bardzo mnie
    zresztą wkurza. O wiele lepiej jest szukać przy użyciu
    multiwyszukiwarek, bo po pierwsze dostajesz odpowiedzi z kilkunastu
    wiodących, a po drugie ten mechanizm jest o wiele mniej podatny na
    podsyłanie treści zgodnych z naszymi wyszukiwarkami. Nie jest to jakąś
    szczególną tajemnicą, że jak przykładowo wyszukiwałem cen biletów do
    kopalni w Wieliczce, to od dwóch tygodni co chwilę widzę ich reklamy -
    nawet na FaceBook. Niezbyt mądre, bo jak szukałem, to pewnie znalazłem i
    już mnie to nie interesuje.

    Odkąd Google nie wyszukuje w obiektach na mapach, to częściej korzystam
    z YANDEX, bo daje lepsze wyniki. Nie wiem, co za "speców" od polityki
    Google sobie zatrudniło, ale wiele wskazuje na to, że robią im "krecią
    robotę".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 2. Data: 2024-06-30 21:25:08
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    > Odkąd Google nie wyszukuje w obiektach na mapach, to częściej korzystam
    > z YANDEX,

    Teraz gemini przeszukuje dane z map i daje wyniki z map.

  • 3. Data: 2024-06-30 21:33:01
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    > W Polsce nie ma prawa precedensowego. Co więcej wyrok francuskiego sądu,
    > by mógł być wyrokiem w Polsce musi zostać uznany przez polski sąd.

    A mówią, że sądy krajowe są jednocześnie sądami Europejskimi.

    Trzeba by sprawdzić, czy Copilot-Bing nawymyślał:
    https://sl.bing.net/bQJLZ60alNI

    czy jednak coś w tym jest:
    Rozporządzenie Bruksela I bis: W odniesieniu do postępowań sądowych w
    sprawach cywilnych i handlowych, zasady wyboru sądu oraz kwestie
    uznawania i wykonalności orzeczeń między państwami członkowskimi Unii
    Europejskiej są regulowane przez to rozporządzenie. Jeśli wyrok sądowy
    jest wykonalny w kraju, w którym został wydany, nie ma konieczności
    stwierdzenia jego wykonalności w innym kraju UE2.

  • 4. Data: 2024-06-30 22:57:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.06.2024 o 21:33, Krzysztof 'kw1618' pisze:

> [...]
    > jest wykonalny w kraju, w którym został wydany, nie ma konieczności
    > stwierdzenia jego wykonalności w innym kraju UE2.

    Sprawach cywilnych i handlowych. Tu łądnie to opisano:
    https://sip.lex.pl/procedury/uznanie-orzeczenia-sadu
    -innego-panstwa-czlonkowskiego-unii-europejskiej-na-
    podstawie-1610619724

    --
    (~) Robert Tomasik