  • Data: 2023-06-21 17:28:36
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 Jun 2023 00:41:29 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Badaliśmy to z gośćmi od bezpieczeństwa. Była (bo nie wiem, czy teraz
    > jest) taka opcja, że oni obciążenie robili w ciężar rachunku
    > prowadzonego dla karty płatniczej, a nie przez kartę i w tym był
    > problem.

    Nie znam sie, ale brzmi dosc egzotycznie.
    Zrobili cały system rozliczania kart, a można przez jakis rachunek?

    W dodatku ... firma zagraniczna jak pisałeś, moze nawet nie unijna ...
    to nie wiem, czy ma taką możliwość obciążenia rachunku.
    Ale jak widać sie udało.

    Tylko czy przy nowej karcie bank nie powinien i nowego rachunku
    założyć?

    > Karta płatnicza jest rozliczana nie przez bank, tylko
    > organizację kartową (VISA, MASTERCARD)

    Mam pewne wątpliwości.
    Tzn w sytuacji, jak karta z polskiego banku jest wsadzana do polskiego
    terminala. Albo w internecie rozliczana przez polski system płatnosci.

    Bo zagraniczna firma, to raczej przez jakąś zagraniczną organizację
    sie rozlicza.

    Teraz mamy przykład Rosji - niby nałożono sankcje i zablokowano,
    a rosyjskie karty w rosyjskich sklepach działają w najlepsze.

> [...]
    > to nie pierwszy raz. Przeczytałem regulamin i wysłałem im wypowiedzenie.
    > Zakładałem, że już nie będą obciążać. Jak się kolejny raz obciążyło, to
    > zastrzegłem kartę i tyle. Wydawało mi się, że to wystarczy. Wkurzyło ne
    > już kolejne obciążenie.

    > Dawno to było, ale z tego co pamiętam, to program miał jakiś tam czas
    > darmowy, po którym wchodził w płatność. Ponieważ jego sens polegał na
    > aktualizacji baz danych od producenta, to wydawało mi się, że
    > odinstalowanie wystarczy. Regulamin, to zacząłem czytać ze dwa lata

    No wiec sens sensem, a abonament abonamentem :-)

    > Uwierz, ze to nie o wykręty chodzi. Po prostu nie ma sensu się angażować
    > w coś, z czym prokurator i tak nie pójdzie do sądu.

    Nie wiesz czy nie pójdzie, bo nie wiesz jaka sprawa.

    Wiec wezwać na przesłuchanie, czy wysłac dzielnicowego ...
    tylko rozumiem ten dylemat - od razu postawić zarzut, czy przesłuchać
    jako świadka :-)

    Teraz to nawet nie znalazłem.

    J.