    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    <u6g62u$16aa3$2@news.icm.edu.pl> <3JNiM.18$tgGc.2@fx01.ams1>
    <u6hojm$18thq$3@news.icm.edu.pl>
    <b...@g...com>
    <u6i980$19qiv$1@news.icm.edu.pl> <u6mnut$p1i$1$cef@news.chmurka.net>
    <u6mtt3$s8h$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u6n2t1$uvi$1$cef@news.chmurka.net>
    <u6n8k6$2tr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <urMjM.17296$Ug65.7985@fx11.ams1>
    <1mjvgi8bcioc$.k0o1ssbk3vp8$.dlg@40tude.net>
    <u6phbb$fqr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    Date: Mon, 19 Jun 2023 23:32:36 GMT

    On 2023-06-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Tak, bo jak wprowadzili przepis, że nie wolno wymuszać zgody, to
    > oczywiście musieli skopać, że musisz wyrazić sprzeciw przeciwko "ważnemu
    > powodowi". Nie wiem, jakiś to ważny powód zliczanie reklam i na ile moje
    > stanowisko ma w tej materii znaczenie. I jedne strony mają to na jednym
    > kliknięciu, ale pozostałe miewają tom pozaszywane albo wymuszają
    > odznaczanie kolejno. Zdarza mi się zrezygnować z wejścia na jakąś
    > stronę, bo mi szkoda czasu na przeklikiwanie tego. >

    Albo Ghostery albo Addblock mają do tego automat - odrzuca wszystkie
    zgody jak leci. Może z 5% stron się przebija.

> [...]
    > o co chodzi. Zapłaciłem kilka złotych i nie przyszło mi do łba, że on
    > pomimo odinstalowania będzie sobie naliczał. Zwłaszcza, ze to był rodzaj
    > antywirusa i do działania wymagał pobierania aktualizacji przy każdym
    > uruchomieniu. Korespondencja z nimi spełzła na niczym, więc zastrzegłem
    > kartę. Dopiero się zdziwiłem, jak obciążyło tę kolejną. Dopiero
    > tamtejsza Policja musiała ich po prostu zamknąć, bo się okazało, że
    > takich jak ja, to były dziesiątki tysięcy. Cwanie brali po 5$ na pół
    > roku i mało kto to zauważał. Dopiero analizowali ich rachunek bankowy i

    Tak przy okazji, ustawianie subskrypcji autoodnawialnych to z mojego
    doświadcznia domena firm amerykańskich. Skutecznie wyleczyli mnie z
    subskrybowania u siebie czegokolwiek. Może to był przypadek, ale
    trafiłem z tym 3/3. I oczywiscie wyłączyć to autoodnawianie to nie jest
    jakiś tam klik-klik, a musisz do nich osobiście uderzać. Powoli robi się
    to plagą. Widać, że wielu żeruje na tym, że człowiek nie zauważy. Tu
    zresztą tez bardzo przydaje się paypal czy nawet amazon jako pośrednik w
    płatności. Zaraz po zakupie usuwa się zgodę na dalsze opłaty co skutecznie
    załatwia sprawę.

    --
    Marcin