  • Data: 2008-05-14 15:17:46
    Temat: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialność zamawiającego
    Od: RD <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Pewien problem, który mam dzisiaj od 10 godziny na głowie skłonił mnie
    do napisania tego postu.
    Otóż konsument dokonał zamówienia towaru w ilości 2 szt. w sklepie
    internetowym. Ponieważ chciał zapłacić za pobraniem kurierowi, tak też
    przesyłka została nadana. Dziś dowiaduję się od kuriera, iż adresat
    odmawia przyjęcia przesyłki. Podczas rozmowy telefonicznej z
    zamawiającym okazało się, iż przez przypadek zamówił 2 szt. zamiast
    1szt. zaproponowałem więc pewne rozwiązanie, mianowicie: przyjęcie
    przesyłki, odesłanie 1szt. towaru do mnie, ja natomiast zwrócę koszt
    1szt. zapłacony kurierowi na podany rachunek bankowy. Wydaje mi się to
    fair, w szczególności, kiedy to nie ja popełniłem błąd, a klient -
    konsument. Niestety zbyto mnie drugim ważnym telefonem i mam zadzwonić
    jutro. Oczywiście koszt magazynowania przesyłki kurierskiej będę musiał
    ponieść i nie wiem jeszcze, czy klient zgodzi się na zapłatę za tę
    przesyłkę i przystanie na moją propozycję.

    Pytanie moje jest następujące: czy taka osoba, zamawiająca towar za
    pobraniem musi/powinna ponieść koszt wysyłki i jej zwrotu w przypadku
    nie odebrania przesyłki? Czy jest jakiś sposób na odzyskanie
    poniesionych kosztów?

    Z pozdrowieniami,
    Rafał