eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonieodebrana przesyłka a odpowiedzialność zamawiającego › Re: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialność zamawiającego +chamstwo
  • Data: 2008-05-16 08:06:40
    Temat: Re: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialność zamawiającego +chamstwo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 May 2008, RD wrote:

    > Oczywiście córki, dlatego piszę, że tato nie poczuwa się do
    > odpowiedzialności za córkę. :-) Ile lat - nie wiem.

    Zauważ, że masz przeciwko sobie człowieka, ktory widocznie "srednią
    grupową" ze znajomości prawa osiąga, a do tego jest pewnie równie
    poirytowany co Ty i pewnie też postanowił "nie odpuszczać".

    Nim coś dalej zrobisz, weź:
    _117.html
    ...i przeczytaj:
    +++
    § 2. Jednakże gdy osoba niezdolna do czynnoœci prawnych zawarła umowę
    należšcš do umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżšcych sprawach
    życia codziennego, umowa taka staje się ważna z chwilš jej wykonania,
    chyba że pocišga za sobš rażšce pokrzywdzenie osoby niezdolnej do
    czynnoœci prawnych.
    ---

    Jak na razie, *nie widzę* "wykonania umowy". Nawet pomijając czy nabycie
    lokówki to "drobna bieżąca sprawa życia *codziennego*" (z naciskiem
    na codzienne kupowanie lokówek ;))
    Czyli jak na razie nie ma żadnego dowodu "ważności umowy", trzeba
    uznać że *nie jest* ważna.

    I dalej:
    +++
    Art. 18
    § 1. Ważnoœć umowy, która została zawarta przez osobę ograniczonš w
    zdolnoœci do czynnoœci prawnych bez wymaganej zgody przedstawiciela
    ustawowego, zależy od potwierdzenia umowy przez tego przedstawiciela.
    [...]
    ---

    A on "nie potwierdza".
    Czyli umowa jest nieważna.

    Dobrze mi wychodzi?

    Protestuję. Czy ta lokówka (czy co to tam było) ma jakiś numer seryjny,
    na podstawie którego została sprzedana?
    +++
    Art. 155
    [...]
    § 2. Jeżeli przedmiotem umowy zobowišzujšcej do przeniesienia własnoœci sš
    rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, do przeniesienia własnoœci potrzebne
    jest przeniesienie posiadania rzeczy. [...]
    ---

    Posiadania. Czyli musi ją odebrać i zacząć nią rozporządzać.

    > 2szt. prostownicy do włosów ok. 170zł/szt.

    Dobra, prostownica a nie lokówka, dla mnie wszystko jedno ;)

    > W gruncie rzeczy, po wczorajszej rozmowie telefonicznej, mam wielką chęć.
    > Chciałbym jednak wiedzieć ile może mnie to kosztować. W obu oczywistych
    > wymiarach - nerwów i finansowym! ;-)

    :)

    > Jedyny w tej chwili, to adres IP (neostrady - zmienny), z którego zostało
    > złożone zamówienie i samo zamówienie z danymi tejże osoby - niepełnoletniej.

    To IMHO jest ryzyko, że oprócz kosztów przesyłek wte i wewte dopłacisz
    jeszcze za adwokata temy panu (co to spodziewałeś się, że będzie miły).
    Niestety, prawo czasem stoi po stronie osób nie zamierzających zapłacić
    za błędy. Sądzę, ze w tym przypadku tak jest.

    pzdr, Gotfryd