eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonieodebrana przesyłka a odpowiedzialność zamawiającego › Re: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialność zamawiającego +chamstwo
  • Data: 2008-05-16 09:13:25
    Temat: Re: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialność zamawiającego +chamstwo
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu> szukaj wiadomości tego autora

    RD pisze:

    > Oczywiście córki, dlatego piszę, że tato nie poczuwa się do
    > odpowiedzialności za córkę. :-) Ile lat - nie wiem.

    To fatalnie.
    Sporo zalezy ile corka ma lat. Jak <13 to umowa niewazna.
    Jak 13-18 to waznosc umowy zalezy od potwierdzenia umowy przez
    przedstawiciela ustawowego
    Mozesz w takim wypadku sprobowac wezwac pana tate do potwierdzenia
    zawartej umowy i wyznaczyc mu w tym celu termin - jak nie potwierdzi
    bedzie przynajmniej jasnosc co do umowy sprzedazy.
    (wazne sa tylko umowy zawierane w drobnych, biezacych sprawach zycia
    codziennego - tutaj nie ma to miejsca)

    Udzial corki wywraca cala sprawe w tym sensie, ze zmieniaja sie podstawy
    odpowiedzialnosci - art. 427 k.c. (i znika problem o ktorym pisalem
    wczesniej - co mnie osobiscie martwi ;-)
    Jak umowa okaze sie niewazna, to pozostanie Ci jedynie dochodzic kosztow
    przesylki (czyli grosze, ale jest to mozliwe). Generalnie przedstawiciel
    ustatowy (rodzice) sa odpowiedzialni za dzieci; tutaj wydaje sie ze
    nie zachowali odpowiedniego nadzoru i jak poniosles z tego tytulu szkode
    (30 zl - przesylka) to beda musieli zaplacic.
    Odpadnie jednak mozliwosc domagania sie zaplaty za towar - nikomu nic
    nie sprzedales.

    Sekwencja jest taka:
    1) wezwanie do potwierdzenia umowy w jakims terminie
    -> w razie jego bezskutecznego uplywu ->
    2) wezwanie do zaplaty jakims terminie
    -> w razie jego bezskutecznego uplywu ->
    3) pozew

    Nie bedzie to jednak postepowanie uproszczone, ale zwykla sprawa cywilna
    (nie bedzie pozwu na formularzu, ale taki "zwykly")

    > 2szt. prostownicy do włosów ok. 170zł/szt. plus 30zł koszt wysyłki
    > kurierem z pobraniem. Przez pomyłkę córka (niepełnoletnia) zamówiła
    > 2szt. zamiast jednej - stąd całe zamieszanie.
    >
    > W gruncie rzeczy, po wczorajszej rozmowie telefonicznej, mam wielką
    > chęć. Chciałbym jednak wiedzieć ile może mnie to kosztować. W obu
    > oczywistych wymiarach - nerwów i finansowym! ;-)

    Koszty z grubsza to:
    - 2 przesylki polecone
    - wpis od pozwu - 30 zl
    - jak sobie najmiesz pelnomocnika to jego wynagrodzenie
    Jak ten super proces wygrasz, to druga strona zwroci ci jego koszty
    (przy czym za wynagrodzenie pelnomocnika raptem 60 zl)

    I nagle widac ze nie warto, zabawa co najwyzej dla sportu i zasady
    Ja kibicowac przestaje ;-) Ciekawe zagadnienie odpadlo, nieco
    odformalizowanego postepownia uproszczonego nie ma, a jesli na dodatek
    odleglosc spora to w ogole nie ma to sensu

    > Jedyny w tej chwili, to adres IP (neostrady - zmienny), z którego
    > zostało złożone zamówienie i samo zamówienie z danymi tejże osoby -
    > niepełnoletniej.

    Jakbys jednak chcial sie bawic, to zrobisz do tego wydruki zamowien,
    potwierdzeie proby jego realizacji, wykazesz koszty jakie poniosles,
    opiszesz cala akcje i tyle

    --
    pozdr
    luck