eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonieodebrana przesyłka a odpowiedzialność zamawiającego › Re: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialność zamawiającego +chamstwo
  • Data: 2008-05-16 01:37:14
    Temat: Re: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialność zamawiającego +chamstwo
    Od: RD <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kauzyperda pisze:

    > Sprawa z corka nieco komplikuje sprawe, ale bez przesady
    > Wiesz moze ile corka ma lat?
    > A dane zamawiajacego to czyje byly - taty czy corki?

    Oczywiście córki, dlatego piszę, że tato nie poczuwa się do
    odpowiedzialności za córkę. :-) Ile lat - nie wiem.

    > W pierwszej kolejnosci odczekalbym ten okres dziesieciodniowy do
    > odstapienia. A ta paczka juz wrocila czy gdzies lezy i czeka na
    > ewentualny odbior?
    > Tak jak pisalem wczesniej: umowa zostala zawarta, klient kliknal myszka
    > i - abrakadarba - on powinien zaplacic cene a ty wydac mu towar.

    Ponieważ wczoraj (już właściwie przed wczoraj) nie wiedziałem jeszcze,
    czy miły pan będzie miły, czy nie, poprosiłem o przetrzymanie przesyłki
    w rozdzielni kurierskiej odpowiedniej dla miejsca adresata (dodatkowy
    koszt magazynowania dla mnie). Jutro przesyłka powinna zacząć wracać do
    mnie.

    > No to juz sam musisz ocenic. Ja tam dopinguje z powodow jak napisalem
    > wczesniej.
    >
    > Koszty przesylki to raz, ale na chwile obecna masz u siebie (czy gdzies
    > tam lezy u kuriera) rzecz ktora formalnie rzecz biorac nalezy do
    > kupujacego. Tak wiec wyegzekwowanie ceny za towar to ewentualnie dwa.
    > A w ogole jaka jest wartosc tej zakupionej rzeczy? I co to jest?

    2szt. prostownicy do włosów ok. 170zł/szt. plus 30zł koszt wysyłki
    kurierem z pobraniem. Przez pomyłkę córka (niepełnoletnia) zamówiła
    2szt. zamiast jednej - stąd całe zamieszanie.

    > Wg mnie spora... ja tam bym sprobowal (i dla zasady i z powodu
    > zapotrzebowania na pewnien precedens ;-)

    W gruncie rzeczy, po wczorajszej rozmowie telefonicznej, mam wielką
    chęć. Chciałbym jednak wiedzieć ile może mnie to kosztować. W obu
    oczywistych wymiarach - nerwów i finansowym! ;-)

    > Jak nie odstapi w tym dziesieciodnowym terminie to tak.

    > Schemat napisalem wczesniej. 1 krok to wezwanie do zaplaty, pozniej
    > pozew (jesli wartosc przedmiotu sporu ponizej 10.000 zł to bedzie
    > postepowanie uproszczone - jak nazwa wskazuje nieco mniej skomplikowane)

    Już zaczynam czytać na ten temat.

    > Do kogo? ;-)

    ;-)

    > A ty w ogole czytasz co ja tu do Ciebie pisze?
    > Poza tym pytasz juz o zbyt szczegolowe rzeczy, bez bardziej
    > szczegolowych danych to moge napisac ze na podstawie kodeksu cywilnego

    Zapytałem o wszystko, co przyszło mi do głowy po rozmowie telefonicznej..

    > Oczywiscie - musisz w koncu wykazac co komu sprzedales i dlaczego nalezy
    > Ci sie zaplata

    Jedyny w tej chwili, to adres IP (neostrady - zmienny), z którego
    zostało złożone zamówienie i samo zamówienie z danymi tejże osoby -
    niepełnoletniej.

    Pozdr!
    Rafał