eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonieodebrana przesyłka a odpowiedzialność zamawiającegonieodebrana przesyłka a odpowiedzialność zamawiającego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin2!
    goblin.stu.neva.ru!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: RD <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: nieodebrana przesyłka a odpowiedzialność zamawiającego
    Date: Wed, 14 May 2008 17:17:46 +0200
    Organization: ATMAN
    Lines: 25
    Message-ID: <g0etai$gil$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: dz.vast.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1210775698 16981 85.232.228.3 (14 May 2008 14:34:58 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 14 May 2008 14:34:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.14 (Windows/20080421)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:532708
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Pewien problem, który mam dzisiaj od 10 godziny na głowie skłonił mnie
    do napisania tego postu.
    Otóż konsument dokonał zamówienia towaru w ilości 2 szt. w sklepie
    internetowym. Ponieważ chciał zapłacić za pobraniem kurierowi, tak też
    przesyłka została nadana. Dziś dowiaduję się od kuriera, iż adresat
    odmawia przyjęcia przesyłki. Podczas rozmowy telefonicznej z
    zamawiającym okazało się, iż przez przypadek zamówił 2 szt. zamiast
    1szt. zaproponowałem więc pewne rozwiązanie, mianowicie: przyjęcie
    przesyłki, odesłanie 1szt. towaru do mnie, ja natomiast zwrócę koszt
    1szt. zapłacony kurierowi na podany rachunek bankowy. Wydaje mi się to
    fair, w szczególności, kiedy to nie ja popełniłem błąd, a klient -
    konsument. Niestety zbyto mnie drugim ważnym telefonem i mam zadzwonić
    jutro. Oczywiście koszt magazynowania przesyłki kurierskiej będę musiał
    ponieść i nie wiem jeszcze, czy klient zgodzi się na zapłatę za tę
    przesyłkę i przystanie na moją propozycję.

    Pytanie moje jest następujące: czy taka osoba, zamawiająca towar za
    pobraniem musi/powinna ponieść koszt wysyłki i jej zwrotu w przypadku
    nie odebrania przesyłki? Czy jest jakiś sposób na odzyskanie
    poniesionych kosztów?

    Z pozdrowieniami,
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1