  • Data: 2023-09-07 08:46:20
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.09.2023 o 06:20, Shrek pisze:
    > Proces myślowy roberta jest prosty i charakterystyczny dla niego:
    >
    > 1 - policja szuka pieszego,
    > 2 - zakłada że poszukiwania mają sens,
    > 3 - jako świadka nie ma sensu,
    > 4 - więc musi być jako podejrzany o spowoodowanie wypadku,
    > 5 - skoro policja go szuka jako podejrzanego o spowodowanie to musiał
    > spowodować,
    > 6 - sraczka głpuich pomysłów bo przecież policja mylić się nie może.
    >
    > Dzień jak codzień u roberta.

    Nawet nie wiesz, ile masz w tym racji. Musisz rozdzielić mój wywód o
    potencjalnej współwinie pieszego, (bo uważałem, że może ponosić winę
    zanim Policja kogokolwiek zaczęła szukać) od konstatacji przyczyn
    uporczywego poszukiwania pieszego widocznego na filmie. Jak tylko
    opublikowano filmik, to zwróciłem uwagę na tego pieszego, że może on
    mieć wpływ na całe zdarzenie. Przyznam, że nie wierzyłem, by dało się
    ustalić jego tożsamość i ktoś tam odwalił masę porządnej roboty.

    A osobna sprawa to ten Twój powyższy wywód. Po prostu - co już wiele
    razy podkreślałem - wiem, że dziennikarze przekręcają i przeinaczają
    fakty tylko po to, by podnieść dramaturgię. Zakładam racjonalność
    działających w oparciu o fakty (czasem nam nie znane) policjantów (czy
    innych osób) i na tej podstawie ewentualnie próbuję wymyślić, o co może
    chodzić.

    Gdyby Policja tego pieszego nie szukała, to nadal stałbym na stanowisku,
    że moim zdaniem jego udział w zdarzenie jest nie do pominięcia przy
    wyjaśnianiu przyczyn śmierci tych czterech ludzi. Czy ponosi on
    współwinę, to akurat wymaga - jak pisałem - oceny przez biegłych i
    ostatecznie sąd. Moim zdaniem tak, ale nie znam wszystkich faktów i
    opieram się generalnie na tym jednym filmiku. Biegły był na miejscu i
    pewnie ustalił coś więcej, niż my widzimy.
    --
    (~) Robert Tomasik