  • Data: 2023-09-07 09:54:46
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-09-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tak. On tam nie powinien przechodzić w ogóle. Ale też nie powinno się
    > jeździć tak, że pieszy gdzieś w oddali powoduje, że wypadamy z drogi.

    > Mamy skrzyżowanie kierowane światłami. Zderzają się dwa pojazdy. Spod
    > czerwonego jechał napruty facet 100 km/h, gdzie dozwolona jest 50 km/h.
    > Spod czerwonego wyjechał trzeźwy. Dalej będziesz twierdził, że ten, co
    > wjechał na czerwonym odpowiada tylko za wykroczenie wjechania na
    > czerwonym, bo tamten jechał napruty i za szybko?

    Zależy od okoliczności. Jeśli ten napruty w normalnych warunkach byłby w
    stanie uniknąć zderzenia a nie dał rady bo był napruty i popindalał to
    może ponosić winę.

    Podobna analogia jak wspomniana dla wyjazdu z podporządkowanej.
    Nadmierna prędkość może decydować o winie, nawet jeśli gość mu się
    wtarabanił z podporządkowanej.

    --
    Marcin