  • Data: 2023-09-07 10:38:48
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zależy od okoliczności. Jeśli ten napruty w normalnych warunkach byłby w
    > stanie uniknąć zderzenia a nie dał rady bo był napruty i popindalał to
    > może ponosić winę.
    > Podobna analogia jak wspomniana dla wyjazdu z podporządkowanej.
    > Nadmierna prędkość może decydować o winie, nawet jeśli gość mu się
    > wtarabanił z podporządkowanej.

    Ale chodzi mi o zasadę ogólną, że samo pozostawanie pod wpływem nie musi
    oznaczać winy za wypadek. Pewnie, że w konkretnym wypadku może, choć
    sądzę, że co najwyżej w kategoriach współwiny.

    Podobnie jest z tą prędkością. Znam przypadki, gdy uznawano, że
    kierujący po głównej tak za...lał, że wjeżdżający z podporządkowanej nie
    był w stanie go wystarczająco wcześnie spostrzec. Ale to są wyjątki od
    reguł. Nikt ne próbuje domyślne badać, cz gdyby jadący drogą główną
    jechał trochę wolniej, to ten z podporządkowanej by się akurat zmieścił.
    Nawet, jak po głównej gość jedzie trochę szybciej, niż limit. To nie
    jest tak, że jak samochód jedzie ponad limit, to wolno u zajechać drogę.

    Odnosząc się do omawianego tu wypadku, jazda ponad limit oraz pod
    wpływem nadal nie upoważniała pieszego do wejścia na jezdnię.

    --
    (~) Robert Tomasik