    Date: Fri, 2 Sep 2022 13:28:37 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <kRUMK.874036$MWc5.444381@fx06.ams1> <te4iht$f71$1@gioia.aioe.org>
    <j5UNK.1534567$B0_9.552076@fx13.ams1> <te9v01$1cjm$1@gioia.aioe.org>
    <ysxPK.2733$%fx6.2512@fx14.ams1> <ten1r3$154p$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net> <ten9e8$de4$2@gioia.aioe.org>
    <630f308b$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <11kuvgkudm4gr$.jk5o1luqoi1a.dlg@40tude.net>
    <630f4950$0$6211$65785112@news.neostrada.pl>
    <2dewsu2zrore$.11nicicpbqct1.dlg@40tude.net>
    <630f8124$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <kvtcnvew9stu.1r4d6nxl1upar$.dlg@40tude.net>
    <630fcf1a$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    <wdxii81rkuny.1dkhn1wrc8cm4$.dlg@40tude.net>
    <6310c6d1$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    <6310e93e$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <6310f2bb$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <1vqs59kwrybe0$.10avbe8dfb4qy$.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: dezubekizacja

    W dniu 02.09.2022 o 06:44, J.F pisze:

    > Jedni niszcza, a inni stoją i krzycza np - i co - wszytkich rowno?

    Zajrzyj do ustawy, na czym polega odpowiedzialność solidarna. Przecież
    Ci, co zapłacą mogą sobie cywilne uzyskać zwrot od tych, co niszczyli.
    Po prostu nie musi ich szukać poszkodowany. Natomiast krzyczący mogą
    zadbać o to, by albo był organizator, który to ogarnie, albo samemu
    jakoś to ogarnąć. Tyle wolności, ile odpowiedzialności.

    > No jakos nie widze - tak samo na zgromadzeniu ktos demoluje ..
    > No i o chodzi - sam sobie jest winien, jak mu cos zniszczono?

    Powinien upilnować. Może wynająć ochronę, albo inaczej zapobiec. Takich
    konstrukcji prawnych jest masa: imprezy masowe, mecze, dyskoteki,
    przedsiębiorstwa uruchamiane "siłami natury" - to pierwsze z brzegu
    przykłady. Przewoźnik, to nie jest jakieś oderwane unormowanie prawne.

    > Czy moze pasazer pobity przez jakis chuliganow ma prawo sie domagac
    > odszkodowania od wszytkich motorniczych?

    Jeśli to spółdzielnia, to pewnie mogło by się tak zdarzyć. Przeważnie
    motorniczy nie jest przewoźnikiem.

    > Tak. Ukrywac dowody, nagrania, listy itp.

    Julki ukrywają dowody przed kulsonami? To jakaś gra komputerowa? Jakaś
    alternatywna rzeczywistość?

    Mam nadzieję, że nie będę musiał.

    --
    Robert Tomasik