  • Data: 2022-09-02 16:10:24
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Sep 2022 13:38:02 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > A uważasz, że nie?

    No chyba zadna - sprawca/y ma zaplacic.

    Chyba, ze chodzi ci o to, ze stadionowi moze zaplacic oficjalny
    organizator.
    Gorzej, jak sam sobie ma zaplacic :-)

    > Bo przeważnie jednak właśnie są tego organizatorzy. Tylko sobie to robią
    > "z tylnego fotela". Więc udawajmy dalej, że to spontanicznie wszyscy
    > przyszli.

    No, bywalo ponoc, ze ktos zorganizował autokary i dowiozł, ale
    ostatnio spontaniczne kobiety tez były.

    > Pewnie, że to możliwe. I dlatego są spontaniczne. :-) Nie, one są
    > spontaniczne, bo organizator zdaje sobie sprawę z ryzyka i nawet nie
    > próbuje nad tym zapanować.

    przede wszystkim to chyba nie ma ochoty sie zajmowac całą
    papierologią, a moze nawet nie ma czasu - bo wydarzenie spontaniczne.

    > Dotknąłeś bardzo ważnej kwestii, ale podejrzewam że nie celowo i nawet
    > nie wiesz jakiej. Skąd wiadomo, że stojący w banku facet z pistoletem
    > mierzący do kasjerki, to nie jest aktor, a tam filmu nie kręcą?

    Chocby i tak.

    Choc film ma stosowną oprawe, kamere, reflektory, rezysera i reszte
    ekipy. Ale moze bank szkolenie zamówił :-)

    No i mamy przyklad dla Kviatka - czy mozna tak w ramach szkolenia
    do doroslych ludzi mierzyc z prawdziwej broni ... a przynajmiej
    wyglądającej jak prawdziwa. A potem moze rece wiązac ...

    > Za bezpieczeństwo na imprezie masowej odpowiada organizator.

    Formalnie. Bo praktycznie - nie ma szans, jak przyjdą
    "przewazajace siły wroga".

    > Jeśli
    > postanowiłeś wziąć udział w imprezie "spontanicznej", gdzie
    > "spontanicznie" się zorganizowaliście i swoją obecnością legitymujecie
    > zachowana grupy, to czemu Policja ma to ogarniać?

    Bo takie ma, k*, zadania. W ustawie wpisane, czy sie to kulsonom
    podoba, czy nie :-P

    > To Ty i reszta
    > "spontanicznie" zgromadzonych jesteście współorganizatorami.

    Masz na to jakies poparcie prawne?

    > Policja tego nie organizuje.

    Policja nie, choc jak pamietam niedawne marsze Kobiet we Wrocku,
    to moglbym polemizowac.
    Bo jak idzie duża grupa, nie tylko kobiet, ulicą po jezdni,
    a policja jedzie radiowozem na początku kolumny i wstrzymuje ruch
    z tylu na ulicy, to mnie ciekawi jak sie tak spontanicznie dogadali.

    A moze sie znalazl jakis organizator i w trybie blyskawicznym
    zezwolenie dostal?
    Tylko co policja w tym calym interesie robi ... kto im zleca zadania?

    No ale poza tym policja ma obowiazek pilnowac porządku i
    przestrzegania prawa, a nie ma prawa mieszac sie do legalnej
    manifestacji, chocby spontanicznej.

    > Jak z tym aktorem w Banku?

    Jakos tak.
    Ale aktor wyglada na bandyte, a wlasciciel wyglada na czlowieka
    malujacego płot ...

    > Japończycy mawiają, że "Nic nie usprawiedliwia wypowiedzenia
    > posłuszeństwa przez samuraja, chyba, ze wygra".

    Bylo dawno.

    >Wydaje mi się, że tu pasuje.

    Jak zawsze. "Zwyciezcow nikt nie sądzi".

    J.