    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Date: Mon, 02 Jul 2012 14:08:51 +0200
    <js1d79$j87$1@inews.gazeta.pl> <js1f86$eso$1@news01.versatel.de>
    <js1gjt$s25$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206222154240.1252@quad>
    <js5c6m$2r0$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206242339500.4024@quad>
    <js9fb5$51m$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206252243280.2988@quad>
    <jsbhrq$l6$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206262337540.3232@quad>
    <jsf3l9$1rb$3@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206280039290.2840@quad>
    <jsh1e1$ouu$1@inews.gazeta.pl> <jsh2pp$7mo$1@inews.gazeta.pl>
    <jsh40e$ngb$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206281417140.908@quad>
    <4fec5f06$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206281712470.272@quad> <jsibcb$27t$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206282135070.2508@quad> <jsih9e$d53$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206290752550.300@quad> <jsjvq3$59v$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1206292357190.3124@quad> <jsmqhp$4bt$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1207012052250.2472@quad>

    > Dałeś przykład z Liwiuszem,

    Nie rozumiem.

    > wyjaśniłem że dam rady "odczepić" od
    > siebie policję oraz że przegrasz ze mną przed sądem.

    Gotfryd, ty już naprawdę w piętkę gonisz. Czy ja na ciebie policję
    wysyłam albo straszę sądem?

    > Nie ma mowy o "braniu".
    > Jeszcze raz: mowa o "stosowaniu" przepisu.

    ,,Branie gwałtem'' niekoniecznie musi oznaczać przywłaszczanie sobie
    materialnej rzeczy.

    > Wrzuć no tę umowę m-narodową w której panstwo się do tego
    > zobowiązało.

    Załóżmy, że się zobowiązali. Co za różnica czy zobowiązali się
    dostosować PoRD do KW, czy zobowiązali się wybudować dla każdego dom,
    czy zobowiązali się dostosować urzędy do wjazdu wózkiem inwalidzkim? Nie
    ma wjazdu, nie wjedziesz. Nie ma domu, nie zamieszkasz. Nie ma
    dostosowania PoRD, nie zastosujesz.

    > Jak państwo Cię NIE BĘDZIE usiłowało ukarać, to w czym problem?

    W tym choćby, że zginę na drodze, bo ktoś se będzie gwałtem samowolnie
    dostosowywał PoRD do KW.

    > I ustalają miedzy sobą, że mogą pozwać jeden drugiego przed
    > sąd polubowny który ORZEKNIE O ODSZKODOWANIU?

    A co wolisz? Mnie to ryba. Mnie interesuje to, że jako synalek takiego
    tatunia nie mam domku na drzewie i koniec. A to na ile mogę tatunia
    zmusić, kopnąć w dupę, cokolwiek, to jest rzecz wtórna. Na dzień
    dzisiejszy domku na drzewie brak.

    > Jakoś ciągle zapominasz o tym szczególe.
    > A pisałem, że Polska płaci rocznie ileś tam "mandatów" za niedostosowanie
    > prawa.

    No więc tatuń płaci mandaty, domku na drzewie brak, nie będę się w nim
    bawił.
    A raczej, żeby było bliższe, domek na drzewie jest, ale ma wejście nie z
    tej strony, brak jest barierki zabezpieczającej, a podłoga jest dziurawa.

    I co? Tatuń się zobowiązał dostosować domek (PoRD) do normy KW, to mogę
    się oprzeć o nieistniejącą barierkę w myśl twierdzenia, że zobowiązał
    się dostosować, więc luz...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek