  • Data: 2012-07-02 09:54:40
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 30 Jun 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale to BYŁA ANALOGIA.

    Zła.

    > Państwo Polskie: Zobowiązujemy się do dostosowania wszystkich dróg do
    > jazdy czołgiem.
    > Państwo Polskie: [uups nie dostosowaliśmy]
    > Gotfryd: Jadę czołgiem, zrywam asfalt, wali mnie to, zobowiązali się do
    > dostosowania do czołgów.
    >

    > Sęk w tym, że zobowiązali się między sobą, a nie wobec ciebie.

    Dałeś przykład z Liwiuszem, wyjaśniłem że dam rady "odczepić" od
    siebie policję oraz że przegrasz ze mną przed sądem.
    Nic nie poradzę ze nie wierzyć.

    > Sęk w tym, że jak zobowiązali się, a nie wywiązali, to nie jestem
    > przekonany, że wolno ci gwałtem brać.

    Nie ma mowy o "braniu".
    Jeszcze raz: mowa o "stosowaniu" przepisu.

    > Inna analogia:
    >
    > Państwo Polskie: Zobowiązujemy się wybudować tyle domów, żeby każda
    > rodzina miała swój domek z ogródkiem.
    > Państwo Polskie: [uups, nie zbudowaliśmy]

    Wrzuć no tę umowę m-narodową w której panstwo się do tego
    zobowiązało.
    Przecież Ci pisałem - jak wszelkie środki tłumaczenia Ci
    jak to działa zawodzą, to poprzestań na kole ratunkowym
    w postaci faktu, że po przegraniu przed wszystkimi instancjami
    w .pl pójdę do EST.
    Czyli to właśnie "oni" będą rozstrzygać jak to było :>

    > Oni mnie? Może ktoś (nie wiem, inne Państwa z Układu) ich, ale stan
    > faktyczny nie jest dostosowany.

    Tłumaczę po dobroci, to nie przyjmujesz do wiadomości, że obracasz
    kota ogonem i zamieniasz strony miejscami.

    Tak, ONI CIEBIE.

    Jak państwo Cię NIE BĘDZIE usiłowało ukarać, to w czym problem?

    > Ojcowie między sobą: Zobowiązujemy się zbudować dzieciom domki na
    > drzewach w naszych ogródkach.

    I ustalają miedzy sobą, że mogą pozwać jeden drugiego przed
    sąd polubowny który ORZEKNIE O ODSZKODOWANIU?
    Jakoś ciągle zapominasz o tym szczególe.
    A pisałem, że Polska płaci rocznie ileś tam "mandatów" za niedostosowanie
    prawa.
    Jeszcze dopiszę, że działa to tak jak mandat za wykroczenie: uporczywe
    niestosowanie się do prawa skutkuje kolejnym mandatem.
    Tak, Ty płacisz, ja płacę, wszyscy opodatkowani płacą... ale tak właśnie
    działa państwo.

    > Nie rozumiem. Ne sygnalizuję, bo sygnalizować należy:
    >
    > Zmianę kierunku jazdy
    > Zmianę pasa ruchu
    >
    > Zmiana kierunku jazdy następuje wtedy, gdy jest przecięcie się różnych
    > kierunków.

    No to się mylisz.
    Nie ma takiego zapisu.
    Zmiana kierunku występuje kiedy jest... zmiana kierunku.
    Za to w konwencji jest - że jazda wzdłuż drogi nie jest zmianą kierunku
    (nawet jak droga zakręca).

    pzdr, Gotfryd