  • 1. Data: 2012-06-22 09:08:32
    Temat: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: m <m...@g...com>

    http://www.rp.pl/artykul/757704,895830-Kierowcy--Utr
    ata-prawa-jazdy-nie-odstrasza-piratow-drogowych.html

    "Policja podaje, że 60 proc. tych, którzy jeżdżą i są zaliczani do
    doświadczonych (co najmniej rok za kółkiem), stosuje się do przepisów
    drogowych. "

    Powyższy cytat pokazuje jak bardzo Policja jest oderwana od rzeczywistości.

    Jak czasem postanowię zabawić się w grę ekstremalna pod tytułem "jadę
    prawie zgodnie z przepisami (tj o 10km/h więcej niż wolno)", to zawsze
    jestem najwolniejszym uczestnikiem ruchu, z wyjątkiem L-ek.

    Chyba że Ci wszyscy którzy mnie wyprzedzają i trąbią to kierowcy
    niedoświadczeni i 40% doświadczonych, zaś pozostałe 60% doświadczonych
    postanowiło nie ruszyć się z domu.

    p. m.

  • 2. Data: 2012-06-22 09:30:34
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Jeździmy samochodami po drogach aby szybko przemieścić się z miejsca na
    miesce.
    Bowiem czas to pieniądz. I większość kierowców tak właśnie rozumie swoja
    obecność na drodze jeśli tylko ma do tego zdolności.
    Natomiast władza, niewiadomo dlaczego uznaje, że na drogach najważniejsze
    jest pojmowane po "ichniejszemu" bezpieczeństwo, choćby wszelki ruch miał
    zamrzeć na skutek różnych ograniczeń np. garbów (dziur) na jezdni znaków
    ograniczających szybkość w szczerym polu o 3 nad ranem itp.
    Jedyne co do mnie przemawia aby jednak wprowadzać ograniczenia to
    przypadłość narodowa polegająca na tym, że za winnego każdy uznaje zawsze
    nie siebie a kogoś innego, kogo tylko można wmieszać w incydent.
    Ale te nakazy też powinny być mądre, np. obowiązek chodzenia lewą stroną
    szosy, skoro prawą jeżdżą samochody.

    t-1

  • 3. Data: 2012-06-22 10:02:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 22 Jun 2012 09:30:34 +0200, t-1 wrote:

> [...]
    > Bowiem czas to pieniądz. I większość kierowców tak właśnie rozumie swoja
    > obecność na drodze jeśli tylko ma do tego zdolności.

    Raczej nie uwierzę, że większość bardzo spieszących się kierowców robi
    tak, bo im nakazują interesy. Rozumiem przewoźników (dostawczaki, tiry,
    kurierów), ale olbrzymia większość innych po prostu myśli, że to rajd.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 4. Data: 2012-06-22 10:05:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:
> [...]
    >
    > Chyba że Ci wszyscy którzy mnie wyprzedzają i trąbią to kierowcy
    > niedoświadczeni i 40% doświadczonych, zaś pozostałe 60% doświadczonych

    powinni napisac, ze 60% stosuje sie do przepisow drogowych z wylaczeniem
    ograniczenia predkosci. Wowczas by sie zgadzalo.

  • 5. Data: 2012-06-22 10:10:16
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 22.06.2012 10:05, witek pisze:
    ata-prawa-jazdy-nie-odstrasza-piratow-drogowych.html

    > powinni napisac, ze 60% stosuje sie do przepisow drogowych z wylaczeniem
    > ograniczenia predkosci. Wowczas by sie zgadzalo.

    To jeszcze trzebaby dodać włączanie kierunkowskazów zjazdowych na rondach.

    I jeszcze włączanie kierunkowskazów w ogóle.

    I jazdę prawym pasem.

    I.... i tak możnaby pół PoRD przepisać.

    p. m.

  • 6. Data: 2012-06-22 10:26:41
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-22 10:05, witek pisze:

    > powinni napisac, ze 60% stosuje sie do przepisow drogowych z wylaczeniem
    > ograniczenia predkosci. Wowczas by sie zgadzalo.

    ... i wjeżdżających na skrzyżowanie z którego nie ma zjazdu;
    ... i niezachowujących ostrożności na przejazdach kolejowych;
    ... i parkujących nieprawidłowo;
    ... i wyprzedzających na liniach ciągłych;
    ... i zatrzymujących się na zakazie;
    ... i prowadzących samochód pod wpływem alkoholu;
    ... i itd ...

    Wyjdzie nawet 70%. ;)

    --
    spp

  • 7. Data: 2012-06-22 10:43:37
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2012 10:10, m pisze:
    > To jeszcze trzebaby dodać włączanie kierunkowskazów zjazdowych na rondach.

    To jeszcze by trzeba zmienić przepisy w Polsce, bo obecnie jazda po
    rondzie odbywa się zazwyczaj na zasadzie zwyczaju, wbrew przepisom albo
    obok nich (brak regulacji).

    Tak, wiem, Ty jeździsz wg Dworaka. I ja wcale nie mówię, że to zła
    koncepcja. Tylko ni wuja nie pasuje do przepisów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2012-06-22 10:51:58
    Od: m <m...@g...com>

    > To jeszcze by trzeba zmienić przepisy w Polsce, bo obecnie jazda po
    > rondzie odbywa się zazwyczaj na zasadzie zwyczaju, wbrew przepisom albo
    > obok nich (brak regulacji).

    Chodzi mi głównie o to, jak bardzo obserwacje Policji różnią się od
    moich obserwacji. I ciekaw jestem, czy dobrze sądzę że to Policja źle
    widzi, czy też może ja mam takiego pecha i trafiam na samych takich
    którzy (trochę , ale jednak) notorycznie naruszają przepisy. drogowe.

    > Tak, wiem, Ty jeździsz wg Dworaka.

    Jak jeżdżę?

    p. m.

  • 9. Data: 2012-06-22 11:17:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.06.2012 10:51, m pisze:

    > Jak jeżdżę?

    W skrócie:

    wjazd na rondo bez kierunkowskazu
    objazd ronda jakby to była droga na wprost
    wyjazdy z ronda traktowane jako osobne ,,skrzyżowanka''

    są to teorie rozpowszechniane przez pana Dworaka z MORD w ramach
    programu Jedź Bezpiecznie. Teorie pomimo, że słuszne, to sprzeczne z PoRD.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2012-06-22 11:33:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:
> [...]
    >
    > To jeszcze trzebaby dodać włączanie kierunkowskazów zjazdowych na rondach.
    >
    > I jeszcze włączanie kierunkowskazów w ogóle.

    to wtedy by im wyszlo 100%, a mialo byc 60%