  • Date: Tue, 24 Aug 2010 23:06:49 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tesciowa, synowa, wnuczki i mieszkanie.

    MZ pisze:

    > Zgodnie z przepisami, żeby się zameldować w lokalu, potrzeba oprócz
    > innych dokumentów posiadać "tytuł prawny do lokalu" czyli w takim
    > przypadku o jakim mówimy np. umowę najmu.

    Ewidentnie nie znasz przepisów. Osoba zgłaszająca swoje zamieszkanie w
    ewidencji ludności nie musi mieć żadnego takiego dokumentu. Zapoznaj się
    z aktualną ustawą.

    > http://www.um.wroc.pl/m3492/p5291.aspx pierwszy z brzegu UM który
    > publikuje opis procedury i listę dokumentów, w całym kraju jest
    > dokładnie tak samo.

    Zapoznaj się ze źródłem, tj. ustawą o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych.

    > I teraz
    >
    > 1. jeśli kupujący zastaje lokatora który jest tam zameldowany, to jest w

    Zastaje lokatora. Kropka. Ma problem niezależnie od meldunku.

    > głebokiej d... ponieważ fakt meldunku poświadcza pośrednio, że lokator
    > posiadał taki tytuł prawny, przy czym mogła to być równie dobrze umowa
    > ustna bo zameldował go właściciel.

    Jak również mógł go zameldować najemca, podnajemca najemcy, a nawet
    małżonek tego podnajemcy.

    > Nie musi okazywać żadnego dodatkowego
    > kwitu, wystarczy że oświadczy że miał taką umowę z poprzednim
    > właścicielem i na jej podstawie został zameldowany. Jak zapewne wiesz
    > umowy najmu przechodzą wraz z mieszkaniem na nowego właściciela. I
    > właśnie dlatego tylko wariat kupując mieszkanie nie zażąda zaświadczenia
    > o braku osób zameldowanych.

    Którym, w razie zastania nadal mieszkającego lokatora, może się najwyżej
    podetrzeć.

    > 2. jeśli kupujący zastaje osobę (formalnie już nie lokatora) która nie

    ROTFL

    Lokator to lokator - mieszka to jest lokator. Niezależnie od meldunku.

    > jest tam zameldowana, to ma szansę się jej pozbyć, bo lokator w tym

    Jasne, że ma. Wzywając do opuszczenia lokalu i składając pozew o
    eksmisję. Oczywiście zawsze może się okazać, że umowa najmu jednak w
    jakiejś postaci mogła istnieć, tylko ktoś olał meldunek. Zapłaci mandat,
    ale lokatora nadal masz na karku.

    > przypadku nie jest w stanie przedstawić tytułu prawnego do mieszkania.

    Nie musi. Wystarczy, że przedstawi fakt bycia lokatorem.

    > Jest zwykłym intruzem, który w żaden sposób nie jest w stanie udowodnić,

    Tia, włamywaczem i może jeszcze gwałcicielem i terrorystą?

    > że posiada prawo do korzystania z lokalu. Więc jednak fakt meldunku lub
    > jego braku sporo zmienia.

    Ni dudu. Chyba że ktoś się wymeldował i uda ci się zdobyć wniosek tej
    osoby, zawierający siłą rzeczy oświadczenie o wyprowadzce. Ale legalnie
    tego z urzędu nie uzyskasz.