    From: "ewa" <e...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proszę o pomoc prawną dla samotnej matki
    Date: Mon, 20 Nov 2006 23:12:00 +0100
    <ejkcj7$edv$1@inews.gazeta.pl> <6...@4...net>
    <ejkdi4$qd7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <1iuik4se6vj39.gl13i6rxu4t3$.dlg@40tude.net>
    <ejkfpn$r7f$1@inews.gazeta.pl>
    <e...@4...net>
    <ejkhsc$6g6$1@inews.gazeta.pl> <ejlaiq$h7d$1@inews.gazeta.pl>
    <ejldd0$p6r$1@atlantis.news.tpi.pl> <ejmlf1$lrt$1@inews.gazeta.pl>
    <ejn520$e75$1@inews.gazeta.pl> <ejn5t5$h6q$1@inews.gazeta.pl>
    <ejncgb$bfg$1@inews.gazeta.pl> <ejnd66$d2u$1@inews.gazeta.pl>
    <ejnfkf$g8$1@nemesis.news.tpi.pl> <ejngbt$pvn$1@inews.gazeta.pl>
    <f242f$455f83d6$3eb34be4$13921@news.chello.pl>
    <ejqffn$lgh$1@inews.gazeta.pl>
    <a2b56$4560c462$3eb34be4$25595@news.chello.pl>
    <ejro0d$2dd$1@inews.gazeta.pl>
    <72dfa$45621fcf$3eb34be4$899@news.chello.pl>

    -- Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:72dfa$45621fcf$3eb34be4$899@news.chello.pl...

    > 1) Firma z kapitalem zagranicznym, mala i o ograniczonym budzecie - na
    > kilkuosobowy zespol zatrudnia srednio raz na dwa lata kobiete, ktora w
    > rozmowie kwalifikacyjnej wyraza chec posiadania dzieci, albo zawarcie
    > malzenstwa w ciagu najblizszego roku.
    > 2) Firma mojego znajomego, w ktorej pracuja 3 dziewczyny - wszystkie
    > przeszly ciaze jako samotne matki, "wylowione z rynku" - u kazdej historia
    > byla taka sama: pracodawca w momencie, gdy z rozmow towarzyskich
    > dowiadywal sie o zblizajacym sie malzenstwie wywalal z pracy. Moj znajomy
> [...]

    Po pierwsze: wielkie słowo DZIEKUJĘ dla p. Andrzeja za zrozumienie sytuacji.

    Pracodawca który zwolnił moja przyjaciółkę, jest typowym "wyżartym"
    skur...lem. Jest osoba bezwzgledną i jakakolwiek rozmowa z nim kończy sie na
    słowie SPIERD...J (z jego strony oczywiscie. Sama tego doświadczyłam w dniu
    dzisiejszym.

    Gdy zatrudniał dziewczynę na stanowisko general marketin manager BYŁA JUŻ W
    CIĄŻY, !!!!!!!! W trzecim miesiącu i wiedział że za kilka miesiecy będzie
    rodzić.!!!!!!!! Dziewczyna sama musiała ze swojej wypłaty opłacac ZUS,
    ponieważ prawie każdy pracownik w tej firmie ma takie warunki (SAMEMU
    OPŁACAĆ ZUS z wynagrodzenia).

    Pierwszy raz poinformowała go o zamiarze pójścia na wychowawczy już
    20.10.2006r ustnie przy innych pracownicach (czego potwierdzenia mamy juz
    spisane i podpisane przez te pracownice). Przypominam że macieżyński urlop
    był do 09.11.2006r. Dnia 06.11.2006 ponownie wystapiła o urlop na pismie.
    Mimo to że pracowdawca wiedział o zamiarze - zwolnił ja dyscyplinarnie dnia
    15.11.2006r. Pytanie zasadnicze- czy mógł tak postapić????????????