  • Data: 2006-11-21 14:40:00
    Temat: Re: [OT] Re: Proszę o pomoc prawną dla samotnej matki
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Jolanta Pers" <j...@g...pl> wrote in message
    news:ejui5t$3en$1@inews.gazeta.pl...

    > Istnieją czasem sytuacje, kiedy nikogo lepszego akurat nie ma, a nawet
    > "zły"
    > pracownik łata jakąś tam dziurę w zapotrzebowaniu. A rekrutacja trwa i
    > kosztuje.

    Chore myślenie. To chyba oczywiste, że utrzymanie firmy kosztuje.
    Najtaniej wychodzi jak się ją zamknie.

    > Ależ właśnie jest to dobry moment - pracownica zniknie, więc trzeba będzie
    > poszukać kogoś na jej miejsce, z nadzieją, że będzie to ktoś lepszy, a
    > pracownica i tak będzie musiała przekonstruować swojej życie zawodowe,
    > więc
    > skoro pracodawca z pracownicą do siebie nie pasują, to najlepszym wyjściem
    > jest rozstanie akurat w tym momencie.

    Od 9 miesięcy było wiadomo, że pracownica zniknie i była wystarczająca ilość
    czasu aby sie na to przygotować.
    I właśnie przed takich chorym myśleniem jak powyższe ustawa chroni kobiety w
    ciąży.
    Bo to jest po prostu chore. Z pracownicą, która nie spełnia oczekiwań
    rozstaje się w normalny sposób, Wręczając jej wypowiedzenie.

    > Jeżeli jest dobra, to w każdej normalnej firmie komuś takiemu trzyma się
    > miejsce.

    A jak ktoś jest po prostu pracownikiem. Ani dobrym ani złym.

    > Przykład kompletnie od czapy - jeśli tłumaczenie ma być wykonane w
    > Tradosie,
    > bo plikiem wynikowym ma być plik unclean, to ma być wykonane w Tradosie,
    > inaczej jest bezużyteczne, i egzemplarza opornego należy się pozbyć po
    > pierwszym tłumaczeniu niewykonanym zgodnie z instrukcją.

    Przeczysz sama sobie. Przecież rekrutacja na jej miejsce kosztuje.
    Zdecydowanie taniej wychodzi zwrócić uwagę pracownikowi, że robi nie to co
    powinien.
    Kolejnym środkiem motywacyjnym jest premia, której można niewypłacić.
    Każdego pracownika można wszystkiego nauczyć.
    Jeśli robi dobre tłumaczenia, to zwalnianie jej w tym momencie oznacza, że
    jej szef absolutnie nie ma pojęcia o zarządzaniu i należałoby go/ją zwolnić
    razem z tą pracownicą, albo nawet zamiast.