  • 1. Data: 2006-11-16 16:44:22
    Temat: Proszę o pomoc prawną dla samotnej matki
    Od: "ewa" <e...@i...pl>

    Proszę Szanownych Grupowiczów o pomoc, poradę
    co ma zrobić młoda mama, której skończył się urlop macieżyński i została
    perfidnie zwolniona z pracy.
    Jest teraz bez środków do życia, bez prawa do zasiłku (ponieważ dostała
    dyscyplinarkę),
    oraz nie może otrzymać dodatku(zasiłku wychowawczego). Została bez środków
    do życia
    z niespełna 4 miesięcznym dzieciatkiem.

    Opis sytuacji:

    Urlop maciezyński skończył się dnia 08.11.2006r.
    W dniu 06.11.2006r. zwróciła się ona pisemnie do pracowdawcy o urlop
    wychowawczy.
    Posiada dokument potwierdzający.

    W dniu 15.11.2006r. (czyli 9 dni po złożeniu podania o urlop wychowawczy)
    otrzymała zwolnienie z art.52 za niestawienie się w pracy w dniu
    09.11.2006r.
    Nie wiemy jak jej pomóc.
    Bardzo proszę o pomocne wypowiedzi.

    Dziękuję
    Ewa

  • 2. Data: 2006-11-16 19:38:04
    Temat: Re: Proszę o pomoc prawną dla samotnej matki
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "ewa" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > W dniu 15.11.2006r. (czyli 9 dni po złożeniu podania o urlop wychowawczy)
    > otrzymała zwolnienie z art.52 za niestawienie się w pracy w dniu

    Zgłosić się do Inspekcji Pracy, gdzie pomogą lub udzielą prawnej porady.
    Zrobić to szybko, bo być może trzeba będzie odwołac się do sądu.

  • 3. Data: 2006-11-16 21:49:25
    Od: "Angie" <j...@w...interia.pl>

    Użytkownik "ewa" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W dniu 06.11.2006r. zwróciła się ona pisemnie do pracowdawcy o urlop
    > wychowawczy.
    > Posiada dokument potwierdzający.

    Tylko ze o urlop wychowawczy nalezy zlozyc wniosek najpozniej 2 tyg przed
    jego rozpoczęciem

    Angie

  • 4. Data: 2006-11-17 00:21:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "ewa" <e...@i...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > W dniu 15.11.2006r. (czyli 9 dni po złożeniu podania o urlop wychowawczy)
    > otrzymała zwolnienie z art.52 za niestawienie się w pracy w dniu

    za późno złozyła podanie o urlop, a pracodawca to wykorzystał.
    Należało 9.11 wrócić do pracy i czekać na decyzję pracodawcy.
    Pozostało jej szukać pracy, bo na urlopie wychowawczym i tak by jej przecież
    pracodawca nie płacił, więc z czego by żyła?

  • 5. Data: 2006-11-17 06:07:27
    Od: "ewa" <e...@i...pl>

    witek napisał:

> [...]
    > Pozostało jej szukać pracy, bo na urlopie wychowawczym i tak by jej
    > przecież pracodawca nie płacił, więc z czego by żyła?

    Dodatek z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu
    wychowawczego przysługuje w wysokości 400 zł miesięcznie. Ale były
    pracodawca ma to gdzieś!!!! Zachował się jak zwierzę i zwolnił ją w trybie
    dyscyplinarnym mimo że wiedział już o zamiarze przejścia z urlopu
    macierzyńskiego na wychowawczy.

    Proszę o jakies porady co robić w takim przypadku....

    Ewa

  • 6. Data: 2006-11-17 06:16:39
    Od: stern <s...@0...pl>

    ewa napisał(a):

    > Zachował się jak zwierzę i zwolnił ją w trybie
    > dyscyplinarnym mimo że wiedział już o zamiarze przejścia z urlopu
    > macierzyńskiego na wychowawczy.
    >
    > Proszę o jakies porady co robić w takim przypadku....

    nic się nie da zrobić.
    sama sobie winna

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 7. Data: 2006-11-17 07:08:08
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 17 Nov 2006 07:07:27 +0100, ewa napisał(a):

> [...]
    > pracodawca ma to gdzieś!!!! Zachował się jak zwierzę i zwolnił ją w trybie
    > dyscyplinarnym mimo że wiedział już o zamiarze przejścia z urlopu

    Nie zachował sie jak zwierze, tylko zachował sie zgodnie z prawem.
    Rozumiem, że matka z dzieckiem ma ciężką sytuacje, ale bez przesady - niech
    sama też trzyma sie prawa, co, jej to nie obowiązuje? Za późno złożyła
    wniosek, porzuciła pracę... Pozatym dlaczego od razu 'zwierze'? Pracodawca
    to jakaś kasa zapomogowo-pożyczkowa? Liczy sie ekonomia, gdyby nie musiał
    płacić to by nie płacił, i każdy kombinuje żeby mieć jak najwięcej
    pieniędzy dla siebie. Nic w tym nienormalnego.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-11-17 12:00:35
    Od: "ewa" <e...@i...pl>

> [...]
    > płacić to by nie płacił, i każdy kombinuje żeby mieć jak najwięcej
    > pieniędzy dla siebie. Nic w tym nienormalnego.

    Tylko że zrobił to z wyjątkowym chamstwem. Pozatym jaka kasa
    zapomogowo-pożyczkowa?? Dziewczyna pracowała w tej firmie, urodziła dziecko
    miała 3mce macierzyńskiego teraz powinna pójśc na wychowawczy. Przecież
    pracodawcę to nic nie kosztuje!!!!!! Przeciez ona jest pod opieką Państwa
    gdy przechodzi na wychowawczy!!!!!

  • 9. Data: 2006-11-17 12:10:49
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 17 Nov 2006 13:00:35 +0100, ewa napisał(a):

    > Tylko że zrobił to z wyjątkowym chamstwem.

    Nie zrobił tego z wyjątkowym chamstwem, zrobił tak jak stanowi prawo.

> [...]
    > miała 3mce macierzyńskiego teraz powinna pójśc na wychowawczy. Przecież
    > pracodawcę to nic nie kosztuje!!!!!! Przeciez ona jest pod opieką Państwa

    No, a to państwo to skąd ma pieniądze, drukuje je sobie? Od obywateli ma, z
    różnych podatków i innych danin. Dobrze, że wywalił z pracy świętą krowe,
    co to myśli że jak została matką to już wszystko jej sie należy i wszyscy
    mają być jej usłużni i poddani, a każdy jeden błąd od razu musi być
    korygowany przez innych żeby JEJ włos z głowy nie spadł. Choćby za takie
    podejście jej sie należało! (mam wrażenie, że to o Ciebie tu chodzi)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2006-11-17 12:46:33
    Od: "Angie" <j...@w...interia.pl>

    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > teraz powinna pójśc na wychowawczy.

    Czemu powinna? Pytam bo qrde sama jestem matka i nie wiedzialam, ze jest
    jakis przymus w tej kwestii?

    Angie