  • Data: 2006-11-23 08:43:19
    Temat: Re: Proszę o pomoc prawną dla samotnej matki
    Od: krys <k...@p...onet.plys> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Wróblewski napisał(a):

    > Dlatego, ze wiecej sekretarek w biurze nie potrzeba.

    Szkoda, mogliby przecież dublowac stanowiska, na wypadek ciąży, nie?

    > A kobiety w ciazy traktuje sie z duzym marginesem cierpliwosci, bo ich
    > stan psychiczny podczas i tuz po ciazy jest znacznie odmienny od
    > normalnego. W ogole jak pracownik ma jakiekolwiek problemy, to
    > wywalenie nie jest rozwiazaniem, tylko sk....stwem, bezdusznym itd...

    Ja Cie bardzo przepraszam, ale jestem kobieta i nie zyczę sobie
    traktowania z dużym marginesem cierpliwości. Od fochów w ciąży to mam
    męża. W pracy jestem pracownikiem. Jak zaczniemy tak do tego podchodzić
    - kobiety wreszcie przestaną być pracownikiem drugiej kategorii.
    Pracodawca nie musi występować w charakterze kozetki psychoanalityka -
    to tez warto sobie uswiadomić. Jak pracownik ma kłopoty zdrowotne, to
    powinien się leczyć, a nie oczekiwać specjalnego traktowania.

    > Gwarantuje Ci, ze nawet gdyby obciac koszty zatrudnienia o 3/4, to
    > nadal byliby "bez kapitalu" ;-)

    Serio? Z doświadczenia wiem, że kapitał jednak dałby się wypracować,
    gdyby nie koszty pracy.

    > Oczywiscie, ze nie! Ale pewne aspekty zycia spolecznego przenosza sie
    > takze na przedsiebiorcow. Nie ma oderwanych od rzeczywistosci
    > wirtualnych swiatow biznesowych. Jesli ktos usiluje prowadzic taka
    > oderwana od swiata rzeczywistego dzialalnosc, to mu wspolczuje.

    Zwłaszcza na przedsiębiorców, biorąc pod uwagę kolejne pomysły na
    wszelkiej maści "becikowe".

    > Alez ja to wiem... Do kazdego pracownika trzeba dolozyc prawie drugie
    > tyle (po dodatkowych oplatach i doliczeniu ew. pakietu socjalnego
    > wychodzi ponad 2 razy tyle... + organizacja stanowiska pracy +
    > ...+...+). Zdaje sobie z tego sprawe doskonale. Ale widzisz,
    > przedsiebiorczy czlowiek jest w stanie temu zaradzic.

    Wyżej d... nie podskoczysz...

    > Nie zawsze
    > zgodnie z litera prawa, co sie nie chwali, ale mozna omijac prawo, nie
    > pozostajac z nim w otwartym konflikcie.

    O nie, ja nie chcę żyć w takim kraju. Ja chcę uczciwie pracować, płacić
    podatki i cieszyć się z tego, co zarobię. Kombinowanie, jak oszukać
    fiskusa, urzędy w ten zakres nie wchodzi.

    > W przypadku wyzszego dobra,
    > jakim jest "zrobienie wszystkim dobrze" ;-) - jest to moim zdaniem
    > uzasadnione.

    A ja jestem za tym, żeby każdy zadbał o siebie, wtedy wszyscy będziemy
    zadbani. A jak ktoś nie chce - no to sorry, prawa natury są
    bezwzględne.

    Winna jest
    > ciapowatosc pracodawcow i calkowity brak umiejetnosci zarzadzania ;-)
    > A podobno mamy takich dobrych menedzerow ;-)

    Wiesz, nie zgodzę się z Tobą. Mamy _bardzo dobrych_ przdsiębiorców, bo
    przy warunkach, jakie stwarza im państwo, przy kłodach rzucanych pod
    nogi, nadal jakoś działają. Pytanie tylko - kiedy wszyscy postanowimy
    skorzystać z zasiłków, becikowych, berecikowych - kto na to wszystko
    będzie pracował? W końcu biznesmen w końcvu tez może powiedzieć, że ma
    wszystko w głębokim poważaniu i iść do MOPS, co się będzie kopał z
    koniem, nie?

    Justyna