  • Data: 2006-11-21 09:50:53
    Temat: Re: [OT] Re: Proszę o pomoc prawną dla samotnej matki
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tiger <c...@c...pl> napisał(a):

    > Moim skromnym zdaniem to pracodawca jest winien zatrudnieniu zlej
    > pracownicy na etat - bo albo nie powinien jej zatrudniac, albo powinien
    > dac jej inna prace, w ktorej sie sprawdzi.

    Istnieją czasem sytuacje, kiedy nikogo lepszego akurat nie ma, a nawet "zły"
    pracownik łata jakąś tam dziurę w zapotrzebowaniu. A rekrutacja trwa i
    kosztuje.

    > Jezeli "zla pracownica" zachodzi w ciaze, to
    > jest to etap, w ktorym pracodawca powinien zapomniec o swoim zlym zdaniu na
    > temat jakosci jej pracy. Mogl zwolnic ja wczesniej, albo zadbac o lepsze
    > przeszkolenie, lepsza kontrole itp.

    Ależ właśnie jest to dobry moment - pracownica zniknie, więc trzeba będzie
    poszukać kogoś na jej miejsce, z nadzieją, że będzie to ktoś lepszy, a
    pracownica i tak będzie musiała przekonstruować swojej życie zawodowe, więc
    skoro pracodawca z pracownicą do siebie nie pasują, to najlepszym wyjściem
    jest rozstanie akurat w tym momencie.

    > Jezeli natomiast pracownica jest dobra,
    > to... nie musze tlumaczyc.

    Jeżeli jest dobra, to w każdej normalnej firmie komuś takiemu trzyma się
    miejsce.

    > Na przyklad: jest sobie tlumaczka na etacie, ktora nienawidzi Tradosa i nie
    > ma ochoty go uzywac. Tlumaczy "czworkowo", wiec nikt sie jej specjalnie nie
    > czepia. Nagle zachodzi w ciaze i co? Szef ma sobie "przypomniec", ze mimo
    > zalecen nie uzywala Tradosa i wywalic dyscyplinarnie za ciezkie naruszenie
    > obowiazkow sluzbowych? Nagle ma mu przestac przeszkadzac, ze redaktor ma
    > "wciagac do Tradosa" jej tlumaczenie?

    Przykład kompletnie od czapy - jeśli tłumaczenie ma być wykonane w Tradosie,
    bo plikiem wynikowym ma być plik unclean, to ma być wykonane w Tradosie,
    inaczej jest bezużyteczne, i egzemplarza opornego należy się pozbyć po
    pierwszym tłumaczeniu niewykonanym zgodnie z instrukcją.

    > Wybacz, nie zgodze sie, ze pracownica ponosi wine za opisywana przez
    > autorke watku sytuacje.

    A ja uważam, że wyłącznie - nie była dość dobrą pracownicą, żeby warto było
    trzymać dla niej miejsce, nie dopilnowała terminu.

    > A na poparcie tego - dodatkowo - mam X przypadkow kobiet,
    > ktorym pracodawcy naprawde wyrzadzili potezna krzywde w zyciu. W imie
    > "dbalosci o zwrot z inwestycji".

    X x 100 przypadków kobiet wykorzystujących ciążę do robienia w bambuko
    pracodawcy znajdziesz na dowolnym forum/grupie dyskusyjnej/liście dla
    rodziców. Ja natomiast miałam nieprzyjemność osobiście znać panią, która po
    otrzymaniu wypowiedzenia najpierw tłumaczyła im, że nie mają prawa jej
    zwalniać, bo jest samotną matką, a jak jej wytłumaczono, że żadna szczególna
    ochrona prawna z tego tytułu jej nie przysługuje, to zmieniła wersję i
    zaczęła szantażować pracodawców, że jeśli ją zwolnią, to ich oskarży o
    molestowanie.

    --
    JoP