  • Data: 2003-11-26 10:10:28
    Temat: Re: zakaz wychodzenia ze szkołu (może trochę głupie;)
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Jeżeli można to się wtrącę.

    > A na czym Twoim zdaniem polegać ma to sprzężenie skuteczności? No bo
    > skuteczność monitoringu widzę. Ale co ma do tego wychodzenie lub nie ze
    > szkoły? Gdyby pozwolili wychodzić, to skuteczność monitoringu byłaby
    > większa, bo by mniej uczniów chodziło po korytarzu. Wskaż mi, dla czego
    > uważasz, że w tym zakresie zakaz wyjścia podnosi skuteczność monitoringu?

    Nie trzeba montować kamer na dworze :). Poza tym zawsze można zabronić
    wychodzenia z sal lekcyjnych, i stosować rozwiązania rodem z kopalni diamentów -
    rewizje, stroje "robocze", rentgeny, zakaz korzystania z ubikacji bo zawsze
    można coś przynieść w sobie itp.

    > Szkoła również nie jest własnością prywatną
    > dyrektora. A nawet jak jest, to musi on jednak dostosować się do
    > obowiązujących przepisów. Nie popadajmy w skrajności. To, że coś jest
    > moje, to nie znaczy, że mogę z tym co mi się podoba nie bacząc na innych.

    a życie sobie ...

    > Toteż mniej więcej z tego powodu obecnie chyba takiego obowiązku nie ma.
    > Ma być to ubiór schludny i tyle.

    Bzdurnych zakazów wynikających z bliżej nieokreślonych przesłanek jest w
    szkołach cała masa. Np. osławiony zakaz palenia (nie mówię że w szkole bo to ma
    podstawy), ale żeby dorosły człowiek przychodzący do szkoły ponosił negatywne
    konsekwencje tego, że "iksiński czuć od ciebie papierosy !, do tablicy." to już
    czysta abstrakcja.

    Paweł