  • Data: 2003-11-28 17:32:16
    Temat: Re: [OT] Re: zakaz wychodzenia ze szkołu (może trochę głupie;) [długie]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo kara śmierci - jeśli już - to powinna być tylko za morderstwo. Za
    > gwałt - np. kastracja. Ktoś, kto gwałci to chyba bardzo by się bał
    > kastracji, prawda?

    Ja wiem. Dla niektórych mogło by to być zbawienie.

    > Tak jak haker boi się utraty komputera.

    E, tam. Komputer, to kilka tysięcy. Jak mu każą zapłacić za soft, to może
    wyjść o wiele więcej.

    > Problem leży w tym, że obecnie kara nie umożliwia/nie zmusza sprawcy do
    > naprawienia zła. Co z tego, że ktoś pójdzie do więzienia za morderstwo?
    > Ale gdyby np. miał przez całe życie utrzymywać rodzinę (ewentualnie
    > spadkobierców) zabitego, to może inaczej by postąpił...

    Fajny pomysł, tylko z czego miałby utrzymywać, skoro siedzi. Ludzie na
    wolności nie maja pracy i z nudów szmergla dostają, a Ty chcesz dawać
    pracę mordercom. Ale na poważne, to koncepcja mi się podoba - szczególnie
    w wypadku przestępstw umyślnych.