  • Data: 2003-11-26 12:01:41
    Temat: Re: zakaz wychodzenia ze szkołu (może trochę głupie;)
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Jeszcze raz się wtrącę:

    > A to oczywiste. Nie wysokokość kary odstrasza sprawcę, a jej
    > nieuchronność.

    Standard wykładów prawa karnego, tylko czy prawdziwy ?

    > No to zależy na co ma być ten paragraf. Do dyspozycji mamy Rozdział XXIII
    > (Przestępstwa przeciwko wolności) kodeksu karnego. Ale zaznaczam, że to
    > dotyczy jakiś skrajnych przypadków.

    Dlaczego skrajne ? Skoro uczeń zgłosi chęć wyjścia ze szkoły to nie można go
    pozbawić tego prawa. Negatywne konsekwencje tego kroku (nagany, upomnienia,,
    wyrzucenie ze szkoły, w dalszej kolejności jakieś zamnięte placówki itp.)to juz
    zupełnie inna bajka. Nie można człowieka zamknąć w szkole i kazać mu tam
    siedzieć skoro nie chce/nie może itp. Można oczywiście wprowadzić taki zakaz
    ale nie wolno zamknąć drzwi na klucz (i innych "wyjść")i to nie tylko ze
    względów BHP. Pomijam ekstremę w postaci przymusu bezpośredniego w celu
    przymuszenia do wykonania obowiązku szkolnego. Ale to zupełnie inna bajka.

    > No to jeszcze kilka innych powodów pewnie się da wymyślić. Skargi
    > okolicznych mieszkańców na watahy młodzieży palącej papierosy w krzakach,
    > częste rozboje pod szkołą i związana z tym ochrona w chwili zakończenia
    > lekcji, wnoszenie brudu do szkoły, brak możliwości "filtrowania", czy nie
    > wychodzą nieletni. Tego można wiele wymienić i ja wcale nie twierdzę, że
    > zakaz sam w sobie jest pozbawiony sensu.

    To nie prościej od razu rozstrzelać ? Brawo - pozbawić wolności bo palą i
    niszczą krzaki. Nie spodziewałem się :( serio.

    > Zaproponuję obowiązek odnotowywania w zeszycie dyżurnego wyjść na
    > podstawie legitymacji szkolnej i późniejszą weryfikację przyczyn - choćby
    > losową. Wówczas osoby wychodzące bez uzasadnionej przyczyny będą mogły być
    > ukarane, a nikt nie zarzuci nikomu, że pozbawiono go wolności.

    Pod warunkiem ścisłego określenia przyczyn uzasadniających. a lepiej nie
    uzasadniających

    Paweł