  • Data: 2003-11-29 13:17:58
    Temat: Re: [OT] Re: zakaz wychodzenia ze szkołu (może trochę głupie;) [długie]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To zależy od wielu czynników. Jeśli założymy ceteris paribus to moim
    > zdaniem "przestrzegalność" ograniczenia wzrośnie. Tylko trochę nie wiem
    > czego to ma dowodzić? Nie twierdzę, że nieuchronność nie ma wpływu na
    > zmniejszenie przestępczości (sporo "nie" w tym zdaniu... :)).
    > A skoro już jesteśmy przy takich drogowych przykładach to może wiesz jak
    się
    > sprawuję art.178a KK?

    A jak ma się sprawować?

    > Nadal nie rozumiem. Lepszy efekt daje dowolne podniesienie wykrywalności
    od
    > dowolnego podniesienia kary? Np. podniesienie wykrywalności
    > przekroczenia prędkości o 1% niż mandatów do szwedzkiego poziomu? Jeśli
    nie
    > to sensowność tego stwierdzenia zależy od sposobu matematyzacji tych
    > zjawisk.
    > A wtedy sensowny może być ten slogan albo slogan przeciwny.

    Nie, no matematycznie chyba tego się nie da rozczytać. Trzeba by dokonać
    jakiś prób empirycznych, a niesłyszałem o próbach prowadzonych na
    większych grupach ludzi. Zresztą podniesienie wysokości mandatów działa na
    całym terenie, a wykrywalność niejednokrotnie mozliwa jest do poprawy
    tylko w niektórych miejscach (znowu ten fotoradar).

    > Trochę nie rozumiem tego przykładu? Mam "puścić" kupon czyli go
    sprzedać?
    > zgubić? Jeśli zmierzasz w kierunku funkcji użyteczności to ta teoria
    > działa właśnie za moją tezą (vide totolotek i ubezpieczenia).

    Chciałem Ci wykazać, że człowiek łatwiej zaryzykuje 2 zł, nawet mając
    potencjalnie mniejszą szansę wygranej.