    Subject: Re: policja pomaga
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Mon, 3 Jun 2019 18:53:53 +0200

    W dniu 03.06.2019 o 15:17, J.F. pisze:

    > Jak bylo nizsze, to nie byl nietrzezwy :-P

    Tyle, że nie da się tego badaniem retrospektywnym stwierdzić.

    > Cos mi sie tu nie zgadza, przeciez czasem sekcja jest duzo pozniej.

    Przeważnie. Badanie retrospektywne prowadzi się u żywego, bo polega na
    dwukrotnym zbadania zawartości alkoholu we krwi lub powietrzu w pewnym
    określonym w przepisach odstępie. Na tej podstawie ocenia się wstecznie
    stężenie.

    Jeśli zaś chodzi o sekcję zwłok, to w chwili śmierci organizm przestaje
    spalać alkohol, więc w pierwszym przybliżeniu można założyć, że zbadane
    nawet kilka godzin później stężenie odpowiada stężeniu w chwili śmierci.

    Manipulacją - nie wiem na ile celową - w tym artykule jest insynuacja,
    ze skoro w sekcji zwłok nie ujawniono alkoholu we krwi, to w chwili
    zatrzymania był trzeźwy. Tak naprawdę nie wiadomo. Wiadomo jedynie, ze
    sprawiał wrażenie pijanego i to wrażenie u kilku osób, które raczej nie
    są ze sobą powiązane.

    > No, w areszcie mu chyba wodki nie dali.

    Też tak uważam.

    > Ha - ogolnie nie bylbym taki pewnien, no ale skoro nie wykryto, to nie
    > dali :-)

    > No ale to pare godzin bylo - cos by sie przeciez wchlonelo.
    > A tymczasem zero ...

    Po jednympiwie, jak jesteś zdrowy, to po godzinie, dwóch stężenie spada
    poniżej 0,2 promili. Oczywiście, jeśli nie chlasz od kilku dni.