  • Data: 2019-06-03 21:24:50
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.06.2019 o 19:15, J.F. pisze:

    > Alez nie - jakby mial ponad 0.5 promila, to by sie dalo. A skoro sie
    > nie da, to znaczy ze nie mial.

    Też by się nie dało. Wpisz w Google Badanie Retrospektywne na alkohol i
    poczytaj, jak eis to robi. To nie jest jakaś tajemna wiedza. Teraz robi
    się to na podstawie dwóch pomiarów dokonanych minimum co 15 minut. Jak
    ja się uczyłem medycyny sądowej, to o ile pamiętam konieczne jeszcze
    były trzy pomiary. Tak, czy siak z jednego pomiaru tego zrobić się nie
    da, bo nie wiadomo, w którym miejscu krzywej jesteśmy. a ma to krytyczne
    znaczenie.

    > A w ustawie pisze "do wytrzezwienia", wiec jak spadnie ponizej 0.5,
    > to nalezy obowiazkowo wypuscic :-)

    Nie tak do końca - by nie zaciemniać. Minimum 0,5 jest do osadzenia
    wymagane. Wypuszczają, jak spadnie do poziomu niemożliwego do oznaczenia.

    > Ile to przecietnie przepala - 0.1 prom/godzine ?

    Nie jest to liniowe. Zależy od kilku czynników, ale podstawowymi jest
    płeć, masa ciała. Generalnie są odpowiednie tabelki. No i spadek nie
    jest liniowy. To jest krzywa. Żeby Ci utrudnić, to już tylko ze
    złośliwości nadmienię, że jest kilka rożnych metod od nazw ich
    wynalazców, a wyniki mogą się nieco od siebie różnić.

    Czasem ma to znaczenie, a czasem nie. Jak jedną metodą wyjdzie Ci, ze
    kierujący w chwili zdarzenia miał 2 promile, to nie ma co zastanawiać
    się nad innymi. Ale jak to będzie 0,21, to już może się okazać, ze inną
    metodą wyjdzie 0,19.

    > To nie chce wyjsc nietrzezwy.

    Nie Chce Ci wyjść, bo - wygląda na to, że - piszesz o rzeczach, o
    których nie masz zielonego pojęcia.Na tym bazują zresztą dziennikarze.
    Większość osób się nie zastanawia głębiej nad tymi artykułami.
    Dziennikarze nie skonsultują się z osobą, która będzie im próbowała
    uświadomić, ze tak naprawdę wróżą z "fusów od kawy". Znajdą takiego, co
    powie, że można sądzić, ze był trzeźwy, pomijając, ze równie dobrze
    można sądzić, ze nie - po prostu nie wiadomo.

    > No to zamknac, za falszywe wrazenie :-)

    Tylko, jak tego dowieść.

    > Poza tym protokól - gdzie jest protokól ?

    Zazwyczaj w kilu miejscach. W tym konkretnym wypadku sądzę, ze co
    najmniej jeden egzemplarz w aktach sparwy. Tylko - o ile to dla Ciebie
    nie problem - napisz, po co Ci ta wiedza? Pewnie gdzieś tam jest.

    > Ale jedno piwo to nie jest stan nietrzezwosci i nie upowaznia do
    > doprowadzenia !

    Oczywiście, ze nie. Ale jak skorzystasz z prawa do niezbadania, będziesz
    sie zataczał i bełkotał, a policjant poczuje alkohol, to skąd ma
    wiedzieć, że to tylko jedno piwo?