  • Data: 2019-06-03 19:15:24
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5cf550a1$0$539$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 03.06.2019 o 15:17, J.F. pisze:

    >Tyle, że nie da się tego badaniem retrospektywnym stwierdzić.

    Alez nie - jakby mial ponad 0.5 promila, to by sie dalo.
    A skoro sie nie da, to znaczy ze nie mial.

    >Przeważnie. Badanie retrospektywne prowadzi się u żywego, bo polega
    >na
    >dwukrotnym zbadania zawartości alkoholu we krwi lub powietrzu w
    >pewnym
    >określonym w przepisach odstępie. Na tej podstawie ocenia się
    >wstecznie
    >stężenie.

    A w ustawie pisze "do wytrzezwienia", wiec jak spadnie ponizej 0.5, to
    nalezy obowiazkowo wypuscic :-)

    >Jeśli zaś chodzi o sekcję zwłok, to w chwili śmierci organizm
    >przestaje
    >spalać alkohol, więc w pierwszym przybliżeniu można założyć, że
    >zbadane
    >nawet kilka godzin później stężenie odpowiada stężeniu w chwili
    >śmierci.

    >Manipulacją - nie wiem na ile celową - w tym artykule jest
    >insynuacja,
    >ze skoro w sekcji zwłok nie ujawniono alkoholu we krwi, to w chwili
    >zatrzymania był trzeźwy. Tak naprawdę nie wiadomo.

    Ile to przecietnie przepala - 0.1 prom/godzine ?

    To nie chce wyjsc nietrzezwy.

    >Wiadomo jedynie, ze
    >sprawiał wrażenie pijanego i to wrażenie u kilku osób, które raczej
    >nie
    >są ze sobą powiązane.

    No to zamknac, za falszywe wrazenie :-)

    Poza tym protokól - gdzie jest protokól ?

    >Też tak uważam.

    >Po jednympiwie, jak jesteś zdrowy, to po godzinie, dwóch stężenie
    >spada
    >poniżej 0,2 promili. Oczywiście, jeśli nie chlasz od kilku dni.

    Ale jedno piwo to nie jest stan nietrzezwosci i nie upowaznia do
    doprowadzenia !

    J.