    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: piekielny klient - długie
    Date: Fri, 4 Mar 2011 17:19:29 +0100

    Użytkownik "boxfish" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ikpahc$bc4$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie zgadzam się, proces rozpoznania przyczyn awarii to niejednokrotnie
    > 90% procesu naprawy, bo jak już wiesz co uszkodzone to wymiana elementu
    > może być czystą formalnością. Klient otrzymujący wyniki ekspertyzy może
    > poprosić dowolny inny serwis o wymianę czy naprawę - dostaje bardzo
    > konkretna informację.

    A ja się z Tobą nawet zgadzam, co nie zmienia faktu, że uważam, iż wzajemne
    sprzężenie zwrotne ceny usługi od okoliczności, które zostaną ustalone w
    wyniku zleconej usługi, po prostu tworzy pole do popisu nieuczciwości ze
    strony wykonawcy usługi i tyle. Oczywiście ewentualny wyrok w takiej
    sprawie pozostaje dla mnie niewiadomą, tym nie mniej gdyby to ode mnie mnie
    zależało, to uznałbym taką parktykę za niezgodną z zasadami współżycia
    społecznego. Słowem się nie oddzywam, gdyby to ustawiono w ten sposób, że
    proponuję 50% ceny usługi załóżmy nie więcej niż 100 zł, a klient to
    zaakcepotował. No to wówczas wiadomo, ze wyraził zgodę na ewentualny koszt
    100 zł lub mniej. Może tę ofertę przyjąć, albo ją odrzucić.