    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym.
    Date: Fri, 6 Oct 2006 07:06:02 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 05.10.2006 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
    > Na mój rozum jest oczywiste, że "usunięcie" papieru pakowego
    > z paczki jest rzeczywiście niezbędne, podobnie jak nieodwracalne
    > uszkodzenie taśmy ktorą ów papier poklejono.
    > Ale IMO przez "fabryczne opakowanie" zazwyczaj rozumie się
    > coś poskładanego za pomocą połączeń rozłącznych: kartonowe
    > pudło poskładane na zakładki (nie na klej), styropianową
    > formę...

    MZ cytowana klauzula o dopuszczalnych zmianach w zakresie zarządu zwykego
    wynika ze specyfiki tej formy sprzedaży. Zauważ, że w normalnym sklepie
    sprzedawca ma obowiązek umozliwić sprawdzenie głównych elementów
    funkcjonalnych towaru, jego jakości etc. Przeciez nikt nie zrobi tego w
    opakowaniu :) Jaki sens miałoby słanie zaspawanej w zgrzewkę karty
    graficznej skoro nie mógłbyś tego otworzyć i karty tej wypróbować?

    > Ad absurdum: skoro do sprawdzenia czy fotoaparat działa muszę zdjąć
    > oryginalny dekielek (potrafi kosztówać 70++ zł) to mogę zwrócić
    > aparat bez dekielka, tak? :>

    Eeee, nie rozumiem. Jaki dekielek?

    > IMO "opakowanie" w rozumieniu "zewnętrznej paczki", do której
    > zapakowano towar *wraz* z tym co określa się jako "fabryczne opakowanie",
    > oraz rzecz jasna z np. folią którą "fabrycznie" owo opakowanie
    > jest obciągnięte doskonale kwalifikują się do Twojego opisu.
    >
    > Karton z firmowym nadrukiem i przegródkami do których wtyka
    > się poszczególne części, a który daje się *bez rozrywania*
    > otworzyć aby wyjąć sprzęt IMO jest częścią "nowego towaru".

    MZ nie, bo celem jest umozliwienie sprawdzenia tego towaru. Inaczej cała
    operacja nie miałaby za wiele sensu.

    > http://www.merlin.com.pl/HTML/inne/ustawa.html
    > Możesz pokazać przepis pozwalający wyrzucić np. dekielek

    Nadal nie wiem co to ten dekielek, a już raz Cię prosiłem abyś mi wyjasnił
    :)

    > fotoaparatu lub styropian do którego wtyka się na czas
    > transportu elementy skanera?

    Ja go nie wyrzucam (akurat w tym wypadku). Ja go usuwam na tyle na ile
    jest to konieczne do sprawdzenia towaru. Mogę całość tych opakowań zwrócić
    o ile to sprzedawcę uszczęśliwi. Zreztą pewnie zrobię tak aby
    zabezpieczyć sprzęt podczas wysyłki.

    --
    Marcin