  • Data: 2006-10-06 17:53:33
    Temat: Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym.
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ===Tomy=== wrote:
    > Chodzi mi o to, że Sprzedawcy internetowi ignorują prawo obowiązujące.

    Ignorowanie prawa działa tylko, jeśli konsument w tym współdziała. W
    przeciwnym wypadku ignorowanie jest na szkodę sprzedawcy (przykład:
    jeśli sprzedawca po swojemu ustali termin odpowiedzi na reklamację
    (czyt. w ustawowym nie pofatyguje się odpowiedzieć), to po 14 dniach ją
    się automatycznie uznaje, nawet gdyby była absurdalna).

    > Ktoś z W-wy nie będzie przecież się ciągał ze Sprzedawcą w Pcimiu Dolnym za
    > to, że nie przyjął zwrotu towaru zgodnego z 10 dniowym warunkiem tylko za
    > to, że zniszczył opakowanie.

    Na czym polega nieprzyjęcie? Klient wysłał do Pcimia oświadczenie o
    odstąpieniu, wysłał towar -- sprzedawca oddaje pieniądze. Jeśli nie od
    razu dobrowolnie, to trochę później z przymusu, powiększone o koszty
    sądu i komornika.

    No chyba, że klient się wda w dyskusję typu "a może jednak mógłbym to
    odesłać, zgodzi się Pan" -- ale to już problem klienta.

    > To już nic nie piszę w tej kwestii jak jest w rzeczywistości :)

    W rzeczywistości jest tak, że jeśli klientowi nie zależy na jego
    ustawowych prawach, to sprzedawca nie staje na rzęsach żeby je
    realizować. Klient który "nie bo nie" nie przyjmuje do wiadomości,
    dostaje co się mu należy.