eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot towaru w sklepie internetowym. › Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym.
  • Data: 2006-10-06 15:44:38
    Temat: Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym.
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Marcin Debowski napisał:
    > > Dlaczego? Nie widzę powodu, żeby jakiekolwiek inne działania miały
    > > wykluczać prawo do odstąpienia od umowy.
    >
    > - Np. dlatego, że tu na życzenie konsumenta sprzedawca przystąpił do
    > czynności, które w wielu przypadkach przekraczają zarząd zwykły.

    OK, ale takiego kryterium w ustawie nie ma. Jest mowa tylko o
    uszkodzeniach przekraczających zarząd zwykły. Zarząd zwykły można
    przekraczać, o ile nie spowoduje to zmiany stanu większej, niż przy
    zarządzie zwykłym.

    Można co najwyżej się zastanowić, czy naprawa w ramach reklamacji nie
    stanowi takiej zmiany. Zapewne zależałoby to od tego, co i jak jest
    naprawiane.

    Tym niemniej, nawet (w skrajnym przypadku) zdewastowanie przedmiotu
    umowy nie wyklucza odstąpienia od umowy. Sprzedawca ma wtedy jedynie
    roszczenie o naprawienie zaistniałej szkody. A szkoda na zmianie stanu
    rzeczy polegającej na jej naprawieniu ma raczej znikomą wartość (jeśli w
    ogóle dodatnią).

    --
    +---------------------------------------------------
    -------------------+
    | Paweł Sakowski <p...@s...pl> Never trust a man |
    | who can count up to 1023 on his fingers. |
    +---------------------------------------------------
    -------------------+

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1