  • Data: 2020-09-14 13:28:18
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > Generalnie przywoływane tu ochrony faszystów są - w mojej ocenie -
    > bardziej problemem polityków tworzących prawo, niż Policji. Jeśli
    > większość społeczeństwa tego nie toleruje, to powinny zostać zakazane

    O czym ty piszesz?
    Przecież jest zakazane. Szczegóły znajdziesz m.in. w Konstytucji.

    I nie ma znaczenia, czy większość społeczeństwa to toleruje. To prawo
    włąśnie wprowadzono po to, żeby uniknąć sytuacji, że skoro większość
    społeczeństwa to toleruje, to w porządku.
    Nie, to nie jest w porządku. Szczegóły znajdziesz w podręczniku historii.
    To, że to toleruje policja, która z definicji ma stać na straży prawa
    niezależnie od tego, czy grupa ogolonych półgłówków to toleruje czy nie,
    jest kuriozalne.

    > na pewno Policja by ich nie chroniła. Natomiast z jakiegoś powodu
    > politycy nie mogąc przeforsować takiego zakazu próbują "szachować" tym
    > Policję.

    Bzdura. Taki zakaz jest.
    Po prostu policja zamiast przestrzegać prawa słucha polityków. I to jest
    patologia.

    > Bo jeśli będzie chronić, to Kviat będzie miał pretensje, że
    > chroni.

    Ty spałeś na lekcja historii, czy co?
    Każdy NORMALNY człowiek ma o to pretensje.

    > A jak nie będzie chronić poniekąd legalnego marszu, to ktoś inny
    > - choćby z biorących udział w marszu - powie, ze Policja nie spełnia
    > swojego obowiązku.

    No jasne. Jeszcze pogłaszcz faszystę po jego łysej główce i daj mu misia
    żeby przestał płakać.

    > Zgodę na marsz dają władze samorządowe.

    Przy czym samorządowcy idiotycznie się tłumaczą, że prawo nie pozwala im
    nie wydać zgody. I kółko się zamyka. Po prostu nie ma wystarczającej
    woli żeby zrobić z tym porządek, bo narzędzia prawne są. Począwszy od
    Konstytucji.

    (Idiotycznie, bo gdyby chcieli, to by zgody nie wydali i niech się
    organizatorzy bujają po sądach. Na marginesie, jakoś kulsony nie mają z
    tym problemu, jak niewinny obywatel czuje się niewinny, to niech się
    buja po sądach, nieprawdaż?)

    https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,26
    285149,aleksandra-dulkiewicz-tylko-bezwzgledne-przes
    trzeganie-konstytucji.html

    "Prawo, które dzisiaj obowiązuje, nie daje wprost możliwości takiego
    zakazu. Przykłady Warszawy czy Wrocławia, które przywołał Pan Redaktor w
    swojej opinii, różnią się zasadniczo od ostatniej sobotniej sytuacji w
    Gdańsku. Na przykład w Warszawie powodem wydania decyzji o zakazie było
    zgłoszenie większej liczby uczestników, niż pozwalały na to przepisy
    antyCOVID-owe. Ostatecznie marsz zgłoszony w prawidłowy sposób odbył się."
    "(...)Niestety, choć się nie zgadzam i nie utożsamiam z tym
    środowiskiem, a tym bardziej poglądami wyraźnie wykluczającymi, jako
    prezydent miasta nie mam możliwości zakazania tego zgromadzenia. I raz
    jeszcze powtórzę: żaden tryb nie wymaga uzyskania zgody prezydenta
    miasta. Władze przyjmują jedynie do wiadomości chęć zorganizowania
    manifestacji. I tylko w ściśle określonych okolicznościach, wskazanych w
    ustawie, można wydać zakaz zgromadzenia zgłoszonego w trybie zwykłym.

    Na koniec chyba najważniejsza refleksja. Jeżeli poważnie myślimy o
    demokratycznej Polsce i państwie praworządnym, to musimy wreszcie
    skończyć z działaniem wbrew prawu albo na jego granicy."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr