  • Data: 2020-09-14 17:19:29
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5f5f772f$0$17351$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 14.09.2020 o 02:44, Marcin Debowski pisze:

    >Już doprecyzowuję.

    >Pomoc, to jednak działanie. A zatem, gdyby się znalazł przepis
    >obligujący owego ratownika do udzielenia pomocy, to wówczas z
    >automatu
    >obligował by go do ewentualnego zabrania AED, które ma na
    >wyposażeniu.

    Az tak to nie, bo wystarczy, ze wedle jego wiedzy nie trzeba AED
    uzywac.
    Ale pewnie by bez oporow zabral ze sobą. Czy przyniosl w razie
    potrzeby.

    >Na chwilę obecna stoję na stanowisku, ze takiego przepisu nie ma.

    A powyzszy 162 KK ?

    Tylko akurat ratownik ma byc na basenie w w celu ochrony zycia
    obywateli, a nie opuszczac posterunek.
    Musialby miec zastepstwo, albo wygonic wszystkich z wody.
    Mowilem - wniesc chorego na teren basenu :-)

    >Natomiast użyczenie komuś czegoś, to nie jest pomoc, tylko
    >świadczenie
    >rzeczowe. Pokazałem, jak w różnych ustawach jest to ujęte.

    Hm,
    § 1. Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym
    bezpośrednim niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku
    na zdrowiu nie udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie
    lub innej osoby na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego
    uszczerbku na zdrowiu,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Nie popełnia przestępstwa, kto nie udziela pomocy, do której jest
    konieczne poddanie się zabiegowi lekarskiemu albo w warunkach, w
    których możliwa jest niezwłoczna pomoc ze strony instytucji lub osoby
    do tego powołanej.

    Jakby tak przeanalizowac ... moze i powinien wydac AED ..

    https://www.24gliwice.pl/wiadomosci/pierwsze-uzycie-
    defibrylatora-aed-przez-straznikow-miejskich-blyskaw
    icznie-udzielili-pomocy/
    https://24kurier.pl/368441
    https://www.gdansk.pl/wiadomosci/jeden-z-gdanskich-d
    efibrylatorow-ulicznych-wlasnie-uratowal-zycie-czlow
    iekowi,a,105992

    J.