eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!news.intelink.pl!newsfeed.neostrada.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.atman.pl!not-f
    or-mail
    From: armar <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Date: Thu, 30 Oct 2008 00:32:00 +0100
    Organization: Pożegnałem się z Outlook Expressem... Pora jeszcze zmienić
    system...
    Lines: 49
    Message-ID: <geamat$esq$1@node1.news.atman.pl>
    References: <ge5qcl$gb6$1@news.onet.pl> <k...@n...lechistan.com>
    <ge6fpn$87i$1@news.task.gda.pl> <5...@n...lechistan.com>
    <ge6qs9$fgv$1@node1.news.atman.pl> <ge72qh$lc3$1@inews.gazeta.pl>
    <ge75f1$jd3$1@node2.news.atman.pl> <ge76jj$6ng$1@inews.gazeta.pl>
    <ge739v$h0c$1@node1.news.atman.pl> <ge7b5b$mbm$1@inews.gazeta.pl>
    <ge7dpa$kd9$1@node2.news.atman.pl> <ge7j6o$kdj$1@inews.gazeta.pl>
    <ge7og1$lq4$1@node2.news.atman.pl> <49076b93$1@news.home.net.pl>
    <ge7su6$mc0$1@node2.news.atman.pl> <c...@n...lechistan.com>
    <ge9359$s1v$1@node2.news.atman.pl> <ge93i7$p5u$1@inews.gazeta.pl>
    <ge9461$s64$1@node2.news.atman.pl> <ge94lm$sdj$1@inews.gazeta.pl>
    <ge9530$s8n$1@node2.news.atman.pl> <ge95o1$27f$1@inews.gazeta.pl>
    <ge966p$sfa$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0810300000230.2232@quad>
    NNTP-Posting-Host: armar.net.autocom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1225317533 15258 213.134.176.150 (29 Oct 2008 21:58:53
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Oct 2008 21:58:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (Windows/20080914)
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.0810300000230.2232@quad>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:560978
    [ ukryj nagłówki ]

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Wed, 29 Oct 2008, armar wrote:
    >
    >> Nie znalazłem podstawy do tego, by sądzić, że samochód
    >> ustawiający się na pasie do skrętu w lewo ma obowiązek,
    >> albo choćby prawo do jazdy na wprost.
    >
    > Ależ on jedzie niezgodnie z przepisami.
    > Jedzie jednak prosto, więc trzeba mu ustąpić.

    Gdzieś miał napisane, że ma zaspawaną kierownicę i pojedzie na wprost?
    Sygnalizował w jakiś sposób, że na wprost pojedzie
    (jeśli by włączył prawy kierunkowskaz, to byłoby łatwiej
    posądzać go o zamiar zmiany pasa).
    A może jakoś sygnalizował, że jest piratem drogowym gotowym
    na zderzenie (klakson w środku nocy, miganie światłami itp.)? ;)

    Może z innej strony - ile *czasu* MAYkel miał na zorientowanie się,
    że facet z północy o północy wykonuje skręt w prawo zamiast w lewo?
    Weź pod uwagę, że samochody poruszają się na wprost
    i ocena prędkości pojazdu naprzeciwko jest trudniejsza.
    Wedle tej stronki:
    http://www.prawko-kwartnik.info/anima/predkosc.html
    przy 32km/h obu panów czas na reakcję ich obu (0.85 sek)
    daje drogę obu pojazdów ok 15 m, czyli nie ma szans
    na uniknięcie zderzenia!

    > W przepisie NIE MA zapisu "ustąpić tylko tym którzy PRAWIDŁOWO
    > jadą na wprost".
    > Jakby ustawodawca chciał, to by tak zapisał, skoro nie zapisał
    > to nie chciał - nazywa się taka zasada ratio legis :)

    Pozycja samochodu na drodze nie wskazywała, że samochód
    będzie jechał na wprost, a zasada ograniczonego zaufania
    dotyczyła obu panów.

    >> Nie jest więc prawdą, że MAYkel ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa
    >> kierującym _każdym_ samochodem jadącym z naprzeciwka.
    >
    > A jaki PRZEPIS stwierdza inaczej?

    Art 25 zawiera zapis, że ustąpić należy pojazdom jadącym z naprzeciwka
    w prawo i na wprost, a nie pojazdom skręcającym w lewo.
    Gdyby jechał slalomem między pachołkami na środkowym pasie,
    mrugał w prawo, trąbił, świeciło się światło w kabinie kierowcy,
    to miałoby zastosowanie drugiej części art 4, prawda?

    --
    Pozdrawia Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1