eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
  • Data: 2008-10-30 00:11:32
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 29 Oct 2008, Liwiusz wrote:

    > Sygnalizator nie kasuje reguły prawej ręki. A przynajmniej nie wynika to z
    > przepisów.

    Może spróbuję... bo podejrzewam, że zamiast czytać .1 skupiasz się
    na .3 - a ten FAKTYCZNIE nie kasuje.
    Ale *nie* chodzi o .3, chodzi o .1 - .3 jako bardziej szczegółowy
    dotyczy tylko bardziej wyjątkowego przypadku INNEGO uchylania!

    Mamy w .1 (dopiski w {} moje, łamanie celowe):
    +++
    http://www.v10.pl/prawo/Kodeks,drogowy,-,Dzial,II,-,
    Ruch,drogowy,1.html#roz3oddzial2

    1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdujšca się na drodze sš obowišzani
    stosować się do
    {1} poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujšce
    ruchem lub uprawnione do jego kontroli,
    {2} sygnałów œwietlnych
    oraz
    {3} znaków drogowych,
    {BACZNOŚĆ!} nawet wówczas,
    {a} gdy z przepisów ustawy
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    {spocznij!}
    wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te
    {4} osoby,
    {5} sygnały œwietlne
    lub
    {6} znaki drogowe.
    ---

    Czy teraz widać, że "2" RÓWNIEŻ uchyla "a" czyli PRZEPISY USTAWY?

    Przyznaję, trzeba czytać powoli i głośno ;)

    pzdr, Gotfryd