eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
  • Data: 2008-10-29 23:32:00
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: armar <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ależ on jedzie niezgodnie z przepisami.
    > Jedzie jednak prosto, więc trzeba mu ustąpić.

    Gdzieś miał napisane, że ma zaspawaną kierownicę i pojedzie na wprost?
    Sygnalizował w jakiś sposób, że na wprost pojedzie
    (jeśli by włączył prawy kierunkowskaz, to byłoby łatwiej
    posądzać go o zamiar zmiany pasa).
    A może jakoś sygnalizował, że jest piratem drogowym gotowym
    na zderzenie (klakson w środku nocy, miganie światłami itp.)? ;)

    Może z innej strony - ile *czasu* MAYkel miał na zorientowanie się,
    że facet z północy o północy wykonuje skręt w prawo zamiast w lewo?
    Weź pod uwagę, że samochody poruszają się na wprost
    i ocena prędkości pojazdu naprzeciwko jest trudniejsza.
    Wedle tej stronki:
    http://www.prawko-kwartnik.info/anima/predkosc.html
    przy 32km/h obu panów czas na reakcję ich obu (0.85 sek)
    daje drogę obu pojazdów ok 15 m, czyli nie ma szans
    na uniknięcie zderzenia!

    > W przepisie NIE MA zapisu "ustąpić tylko tym którzy PRAWIDŁOWO
    > jadą na wprost".
    > Jakby ustawodawca chciał, to by tak zapisał, skoro nie zapisał
    > to nie chciał - nazywa się taka zasada ratio legis :)

    Pozycja samochodu na drodze nie wskazywała, że samochód
    będzie jechał na wprost, a zasada ograniczonego zaufania
    dotyczyła obu panów.

    > A jaki PRZEPIS stwierdza inaczej?

    Art 25 zawiera zapis, że ustąpić należy pojazdom jadącym z naprzeciwka
    w prawo i na wprost, a nie pojazdom skręcającym w lewo.
    Gdyby jechał slalomem między pachołkami na środkowym pasie,
    mrugał w prawo, trąbił, świeciło się światło w kabinie kierowcy,
    to miałoby zastosowanie drugiej części art 4, prawda?

    --
    Pozdrawia Marek