    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: REGON - jak sprawdzic
    Date: Wed, 14 Jan 2009 10:13:32 +0100

    On Tue, 13 Jan 2009, gargamel wrote:

    > ale te dane już nie dotyczą DG wiec jak?:O)

    Dotyczą.
    Popełniasz błąd logiczny, najłatwiej go wyjaśnić dla przypadku
    kiedy prowadzący DG zmieni adres: jego *stary* adres to są nadal
    "dane DG".
    Jego nowy adres nie stanowi "danych DG".
    Niemniej i tak jest tu pewna komplikacja - kiedy można by wykazać
    istnienie (przeszłych) zobowiazań wynikajacych z DG (np. gwarancji
    lub rękojmi za przeszłe świadczenia).

    Przez fakt że osoba przestała prowadzić DG przeszłe dane o DG
    nie przestają być danymi o DG.

    > ale DG moiże nie mieć adresu (nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale
    > taj jest)

    Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę czym jest DG :>
    Adresem DG osoby fizycznej jest *miejsce zamieszkania* prowadzącego DG.
    To on odpowiada za *stan* prawny pt. "DG" - DG to nie instytucja
    i nie miejsce. I to do niego (prowadzącego DG) kieruje się wszystkie
    roszczenia, do osoby.

    > i w takim przypadku zostaje ujawniony adres prywatny, który nie
    > jest adresem DG,

    Zwyczajnie mieszasz pojęcia, naprawdę :)

    > a co z telefonami? i które to są te prywatne a które irmowe?:O)

    Prosto - firmowe są nadal prywatne.
    DG osoby fizycznej jest nadal *prywatna* i stanowi nadal *prywatną
    własność* prowadzącego DG.
    Fakt, że własność *zaliczona do DG* podlega pewnym odrębnym regułom
    (prawo zaliczania do kosztów w zamian za obowiązki ewidencyjne
    oraz doliczania sprzedaży do przychodów) nie zmienia prywatności
    rzeczy określanych jako "firmowe".
    NIJAK.
    Podział na "prywatne i firmowe" to tak samo bezsensowny podział,
    jak dzielenie zwierząt na ryby i szprotki.

    > dziwne jest to ze spamu nie można wysyłąć ale do DG można, dziwne jest to
    > prawo:O)

    Dalej nie chcesz widzieć różnicy między CELEM a samym faktem posiadania
    danych :)
    Można wysyłać oferty do DG - ale oferty *gospodarcze*.
    Jak poślesz ofertę dotyczącą np. zabawek dla dzieci np. murarzowi,
    i do tego z tej oferty będzie wynikało że to oferta dla jego dzieci,
    znaczy że jest on traktowany jako KONSUMENT (a nie przedsiębiorca),
    to będzie to "zwykły spam".

    pzdr, Gotfryd