  • Data: 2009-01-22 14:53:36
    Temat: Re: REGON - jak sprawdzic
    Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
    > Kiedy mamy do czynienia z danymi, które tej ochronie *nie* podlegają :)
    > Niewątpliwie numer telefonu *nie* podlega ochronie (jako taki).
    > I jeśli pisząc przypadkowy ciąg cyfr: 2244778899 trafię w czyjś
    > numer, to *ów numer* nie jest daną "osobową".
    > Zaś same dane *osoby* są jawne - "skąd pan je ma? - z ewidencji!"
    > Czyli jedyne czego można się przyczepić, to używania tych jawnych,
    > gospodarczych danych, a ograniczonym ustawą gospodarczym celu,
    > do celów INNYCH.

    oj gotfryd, twoja logika mnie dosłownie powaliła, chyba się z ćfokalskim
    skumałeś?:O(

    Art. 6.1) 1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie
    informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby
    fizycznej.

    a wiec wszelkie dane dotyczące zidentyfikowanej, bądz możliwej do
    zidentyfikowania (więc nie musimy nikogo identyikować bo osoba już jest
    zidentyfiokowana:O)
    i nie mówimy tutaj o losowym wybieraniu numerów, bo spamer znał inne dane
    osobowe właściciela telefonu, a nawet jak by losowo wybierał telefony to i
    tak nie jest czysty, bo spam też nie jest dozwolony, tylko odpadnie mu
    sprawa z danymi oisobowymi.

    > Zauważ: ochronie będzie nadal podlegać imię, nazwisko i co tam
    > jeszcze dokompletujemy, a *nie* telefon!

    kto ci powiedział że numer telefonu danej osoby niue jest daną osobową?
    czytaj jeszcze raz wyżej cyutat z ustawy o ochronie danych osobowych,
    telefon, numer buta, tusza, preferencje seksualne, numer konta bankowego,
    wsio:O)

    > Ale *numer telefonu* *nie* określa *osoby*!

    bym polemizował, ale nieważne, bo nim musi określać, wystarczy że jest
    informacja dotyczącą osoby:O)