    From: "Marek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.bazy-danych,pl.soc.prawo
    Subject: sprzedaż programu -uaktualnienie
    Date: Sun, 29 Dec 2002 14:00:51 +0100

    Jakiś czas temu (nie pamiętam, ale pow. roku) sprzedałem mojemu pracodawcy
    bardzo prosty program do naliczania list płac /w ramach DG/. Miał on
    ograniczone możliwości definiowania składników,robił podstawowe zestawienia
    dla ZUS. Sprzedałem go jako "program płace" ze stawka VAT 22%. nie było
    żadnej umowy licencyjnej, ani umowy nadzoru autorskiego. Coś jak "program z
    półki"- za grosze, ale w warunkach braku pieniędzy w firmie był im bardzo
    przydatny. Nie były te umowy potrzebne, bo i tak wszystkie modyfikacje
    dostawali nieodpłatnie- w końcu u nich pracowałem, i było mi całkiem dobrze,
    a sępem finansowym nie jestem. Teraz sytuacja się zmieniła. Długotrwała
    choroba wyłączyła mnie z pracy, a nowy dyrektor postanowił mnie zwolnić i
    zastąpić swoim człowiekiem, i to postanowienie powziął jeszcze przed chorobą
    /ale dowiedziałem się o tym już w trakcie choroby/. Ten nowy człowiek już
    pracuje, ale o bazach danych i rachunkowości ma mgliste pojęcie- jest raczej
    specjalistą od Internetu. Szczerze mówiąc nie mam im ochoty
    sprzedawać/nieodpłatnie przekazywać nowej wersji uwzględniającej zmienione
    zasady naliczania ub. zdrowotnego /musze je jeszcze powoli (choroba oczu
    !!!) zrobić, ale mam na to jeszcze trochę czasu, a zmiany w kodzie są
    niewielkie/.
    Zastanawiam się jednak jak to wygląda w świetle przepisów prawa. Mogą ode
    mnie żądać nowej wersji, skoro przepisy się zmieniły, a stara wersja
    programu tych zmian nie obsłuży, bo była sprzedana w innym stanie prawnym ?
    A może przekazać im źródła/nawet nieodpłatnie, z zastrzeżeniem, że tylko do
    celów ich firmy/ , niech sobie sami zrobią ?
    Marek